K izboljšanju prodajne strukture Gorenja je prispevalo povečevanje deleža inovativnih in premijskih aparatov ter izdelkov pod premijskima blagovnima znamkama Asko in Atag. Foto: BoBo
K izboljšanju prodajne strukture Gorenja je prispevalo povečevanje deleža inovativnih in premijskih aparatov ter izdelkov pod premijskima blagovnima znamkama Asko in Atag. Foto: BoBo
Petrolova stavba v Ljubljani
Energetska dejavnost postaja vedno pomembnejša za Petrol. Foto: RTV SLO/ Ergyn Zjeci
Mercator
Ključni razlog za znižanje čistega četrtletnega dobička skupine Mercator so velika vlaganja v promocijo in v cenovno konkurenčnost. Foto: BoBo

Skupina Gorenje je v prvem četrtletju ustvarila 600.000 evrov čistega dobička, potem ko je v prvem trimesečju lani imela 2,1 milijona evrov čiste izgube. Prihodki od prodaje so narasli za 6,5 odstotka, na 285,5 milijona evrov, so sporočili iz Gorenja, kjer ugotavljajo, da so poslovni rezultati bistveno boljši kot lani, predvsem zaradi rasti prodaje.

"Obdobje so pozitivno zaznamovale visoke rasti prodaje velikih in malih gospodinjskih aparatov ter ugodne spremembe v strukturi prodaje, tako z vidika blagovnih znamk in izdelkov kot geografsko," so dejali v Gorenjevi upravi.

V vzhodni Evropi je prodaja na ravni skupine narasla v Sloveniji, na Madžarskem, Slovaškem, v Romuniji, Bolgariji, Črni gori in Makedoniji. "Pomembno rast smo dosegli tudi na trgih Rusije in Ukrajine (več kot 30 odstotkov), kjer smo presegli načrtovane prihodke od prodaje in okrepili tržni položaj," so poudarili v Gorenju.

K izboljšanju prodajne strukture je prispevalo povečevanje deleža inovativnih in premijskih aparatov in izdelkov pod premijskima blagovnima znamkama Asko in Atag. Prodajo malih gospodinjskih aparatov so povečali za dobrih 18 odstotkov.

Energetika postaja pomembna za Petrol
Skupina Petrol je v prvih treh mesecih letos ustvarila 827 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je šest odstotkov manj kot v istem obdobju lani. Čisti dobiček je dosegel 14 milijonov evrov in je bil za pet odstotkov višji kot v istem lanskem obdobju.

Polovico denarnega toka iz poslovanja (EBITDA) je skupina Petrol realizirala z naftno-trgovsko dejavnostjo v Sloveniji, na katero so negativno vplivale prodajne cene naftnih derivatov, ki so bile zaradi visokih trošarin in drugih dajatev večinoma višje kot v sosednjih državah. Dobre poslovne rezultate je Petrol dosegel v jugovzhodni Evropi, kjer je realiziral 19 odstotkov EBITDA.

Med januarjem in marcem je na ravni skupine prodal 747.000 ton proizvodov iz nafte, kar je 16 odstotkov več kot v prvih treh mesecih lani. Prodaja zemeljskega plina je bila realizirana za 50,8 milijona kubičnih metrov, kar je tri odstotke manj kot v istem obdobju lani, prodaja utekočinjenega naftnega plina je znašala 35.100 ton oz. 84 odstotkov več kot v istem obdobju lani.

Konec marca je skupina poslovala prek 484 bencinskih servisov, od tega jih je v Sloveniji 314, na Hrvaškem 105, v BiH-u 36, v Srbiji in Črni gori po devet in na Kosovu 11.

Dobre poslovne rezultate so dosegli tudi pri energetski dejavnosti, ki postaja vedno pomembnejši del poslovanja in predstavlja 27 odstotkov skupine EBITDA. Skupina Petrol je tako prodala tudi 3,6 teravatne ure električne energije, kar je 13 odstotkov več kot lani, in 58.100 megavatnih ur toplote oz. tri odstotke več kot v prvih treh mesecih lani.

Mercator zmanjšuje neosnovne dejavnosti
Skupina Mercator je v prvem četrtletju ustvarila 604,9 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje oz. 3,8 odstotka manj kot v istem lanskem obdobju. Ob skoraj dvakrat višjih naložbah je skupina obdobje končala s 44 odstotkov nižjim čistim dobičkom, ki je dosegel 2,3 milijona evrov.

Prihodki od prodaje so na trgih Slovenije in Srbije nižji predvsem zaradi zmanjševanja števila enot v neosnovnih dejavnostih, v programih izdelkov za dom ter tekstila in lepote, kjer se je število enot na obeh trgih zmanjšalo skoraj za petino.

Del zmanjšanja prihodkov gre pripisati tudi prodaji neosnovnih dejavnosti (M Holidays, Santana itd.) in prodaji Pekarne Grosuplje, del pa tudi spremenjenim nakupnim navadam potrošnikov, pravijo v Mercatorju.

Za naložbe je skupina Mercator v prvih treh mesecih letos namenila 12,9 milijona evrov, kar je skoraj dvakrat več kot v istem obdobju lani. Povečale so se predvsem naložbe v Srbiji, hkrati pa se je nadaljevala politika vlaganja v prenove obstoječih prodajnih enot, za kar so porabili 56,6 odstotka celotnih sredstev.

Padec dobička zaradi naložb
Skupina Triglav je v prvem četrtletju ustvarila 22,6 milijona evrov čistega dobička, kar je 27 odstotkov manj kot v istem obdobju lani. Skupina je obračunala za 258,7 milijona evrov konsolidirane kosmate zavarovalne in sozavarovalne premije, kar predstavlja enoodstotni padec, Triglav pa padec dobička pripisuje nižjim donosom naložb.

Predsednik uprave Zavarovalnice Triglav Andrej Slapar je ob objavi poslovnih rezultatov zapisal, da je skupina kljub zahtevnim in visoko konkurenčnim razmeram, ki vladajo na zavarovalniških trgih, v osnovni zavarovalni dejavnosti poslovala dobro, kar kaže tudi izboljšan kombinirani količnik. Količnik skupine je ob koncu trimesečja letos znašal 91,4 odstotka, količnik matične družbe pa 82,3 odstotka.

"Kar se tiče finančnih naložb, pa tako kot celoten zavarovalniški sektor tudi mi delujemo v razmerah zgodovinsko nizkih obrestnih mer, ki znižujejo finančne donose naložb. Take razmere smo pričakovali in na podlagi poslovanja v prvih treh mesecih leta ocenjujemo, da bo letni dobiček pred obdavčitvijo skupine dosežen v načrtovanem razponu," je dejal Slapar.

Skupina je na slovenskem trgu zbrala 84,2 odstotka konsolidirane kosmate premije, kar je pol odstotne točke več kot v istem obdobju lani. Na trgih zunaj Slovenije so vse hčerinske zavarovalnice, razen banjaluške, dosegle premijsko rast.

V primerjavi z lanskim prvim trimesečjem je skupina letos imela za odstotek manj kosmatih zneskov škod, in sicer 147,3 milijona evrov, matična družba pa za dva odstotka manj, in sicer 95,7 milijona evrov. V prvem četrtletju sicer večjih škodnih dogodkov ni bilo.