Vsi gospodarski kazalniki se obračajo navzdol. Foto: Pixabay
Vsi gospodarski kazalniki se obračajo navzdol. Foto: Pixabay

Aprila so skokovito padli vsi kazalniki, ki sestavljajo kompozitni kazalnik stanja gospodarske klime. Zaupanje v storitvenih dejavnostih je padlo za 13,8 odstotne točke, kazalnik zaupanja v predelovalnih dejavnostih za 12,4 odstotne točke, kazalnik zaupanja med potrošniki za 6,1 odstotne točke, kazalnik zaupanja v trgovini na drobno za 1,8 odstotne točke in kazalnik zaupanja v gradbeništvu za 1,6 odstotne točke.

V letni primerjavi je bil padec kazalnika še hujši in sicer kar 46,2-odstotni. Tudi na letni ravni so padec zaznali prav vsi kazalniki, storitvena dejavnost za 18,3 odstotne točke, predelovalna dejavnost za 15,6 odstotne točke, kazalnik zaupanja med potrošniki za 8,2 odstotne točke, kazalnik zaupanja v trgovini na drobno za 2,1 odstotne točke in gradbeništvo za 1,9 odstotne točke.

Najnižja zgodovinska raven kazalnikov

Poleg rekordnih padcev so skoraj vsi kazalniki tudi na najnižji ravni, odkar urad izvaja omenjeno raziskavo. Podatke so zbirali v začetku meseca, prav vsi anketiranci pa so zaznali znatno poslabšanje gospodarskega okolja zaradi izbruha pandemije.

Zgolj v gradbeništvu gospodarsko razpoloženje ni doseglo rekordno nizkih vrednosti, a je padec zaupanja kljub temu rekorden. Foto: Reuters
Zgolj v gradbeništvu gospodarsko razpoloženje ni doseglo rekordno nizkih vrednosti, a je padec zaupanja kljub temu rekorden. Foto: Reuters

V predelovalni industriji je največ zaskrbljenosti sprožila znatno manjša raven skupnih naročil. Med glavnimi razlogi za slabšo gospodarsko klimo so poleg omenjene pandemije navedli še gospodarske razmere v tujini. V trgovini na drobno je na negativno vrednost kazalnika vplivala predvsem znatno nižja poraba potrošnikov in omejitve prometa trgovin. Le sedem odstotkov podjetij ni zaznalo znatnega zmanjšanja prometa.

Kazalnik zaupanja v gradbeništvo edini ni dosegel najnižje ravni do zdaj, ki jo je dosegel v letih po gospodarski krizi leta 2008. Kljub temu je tudi v tej panogi med podjetji zavladala črnogledost. Podjetja so kot razlog za takšno razpoloženje navedla predvsem omejevanje naročil in nejasno prihodnje gospodarsko stanje.

Največji padec so zaznala podjetja v storitveni dejavnosti, ki so jih ukrepi za zajezitev virusa najbolj prizadeli. 37 odstotkov vprašanih podjetij je oteževalo delovanje nezadostno povpraševanje, več kot polovica pa jih je, kot razlog za poslovne težave navedlo pandemijo in ukrepe države.