Foto:
Foto:

Z vprašanji smo se obrnili na vsa večja slovenska podjetja, odgovore pa smo prejeli od štirih. Če pogledamo, kaj imajo skupnega njihovi odgovori, je to nedvomno močan optimizem pri spoprijemanju s posledicami finančne krize.

Krka: Zaradi krize računajo na večje povpraševanje po generičnih zdravilih
Predsednik uprave in generalni direktor Krke Jože Colarič je dejal, da nameravajo v družbi svoje poslovne cilje uresničevati v skladu s strategijo in letnim načrtom tudi v razmerah finančne krize, ki še nima izrazitega vpliva na njihovo poslovanje. V prihodnosti pričakujejo povečanje povpraševanja po generičnih zdravilih, ki so cenovno dostopnejša.

Sicer pa so "Krkini načrti za leto 2009 spodbudni. Skupina Krka načrtuje 11-odstotno rast prodaje, ki naj bi tako v prihodnjem letu znašala več kot 1.062 milijonov evrov, kar je za 110 milijonov evrov več od pričakovane prodaje letos. Predvidena vrednost vlaganj in naložb v višini 161 milijonov evrov bo na ravni letošnjih. Za naslednje leto načrtujemo tudi povečanje števila zaposlenih, tako v Sloveniji kot tudi v tujini, skupaj za 6 odstotkov. Kljub zaostrenim pogojem poslovanja v prihodnost zremo optimistično."

V Leku največ poudarka na gradnji centra kakovosti
V Leku so letos največji poudarek posvetili gradnji centra kakovosti na ljubljanski lokaciji, ki zagotovlja laboratorijske kapacitete za širitev proizvodnje trdnih in sterilnih farmacevtskih oblik. V centru je tudi sodoben mikrobiološki laboratorij, ki ustreza zadnjimi veljavnim svetovnim smernicami.

Drugi pomemben projekt je načrt povečevanja obsega proizvodnje na 5 milijard tablet letno in 11,7 milijonov evrov vloženih sredstev. Preostali Lekovi izzivi v letošnjem letu so nadaljevanje izboljševanja poslovnih procesov s ciljem nenehnega povečevanja konkurenčnosti in nadaljevanje vlaganj v razvoj znanj.

Sicer pa posledice finančne kriza vplivajo na Lek tako pozitivno (zaradi hitrejše rasti porabe generičnih zdravil) kot tudi negativno, saj tudi ta del farmacevtskega trga ni imun proti pritiskom na cene, krčenju stroškov zdravstvenih sistemov ipd.

"Sicer pa se Lek na posledice odziva podobno kot drugi s prilagajanjem organizacije in procesov, nenehnim izboljševanjem učinkovitosti (uvajanje načel vitke proizvodnje ipd.), racionalizacijo stroškov, usposabljanjem zaposlenih za nove izzive ipd.," so še zapisali v Leku.

Petrol ponosen na uspešno širitev na Balkanu
Predsednik uprave Petrola Marko Kryžanowski pa ocenjuje preteklo leto kot zelo uspešno, saj so ohranili položaja tržnega vodje na domačem trgu in uspešno nadaljevali širitev poslovanja na trgih Bosne in Hercegovine, Hrvaške, Srbije, Črne Gore, Albanije ter Kosova. Z nakupom deleža v podjetju Euro-Petrol, d. o. o., pa so drugi največji trgovec na Hrvaškem naftnem trgu. Postali pa so tudi prvo tuje podjetje, ki skrbi za distribucijo plina v Srbiji, saj so večinski lastnik delniške družbe Rodgas

"Skupina Petrol se bo tudi v letu 2009, skladno s strateškimi usmeritvami poslovanja, širila na tuje trge tako na naftnem kot ostalem energetskem področju. Investicijske odločitve skupine Petrol so vedno dobro pretehtane. Glede na zaostreno finančno situacijo bomo temu v prihodnjem letu posvetili še večjo pozornost," sporoča prvi mož Petrola ter dodaja: "Močan tržni položaj v Sloveniji, sodobna in razvejana prodajna mreža, visoka koncentracija posebnih znanj, stopnja ugleda ter obvladovanje procesov, primerljivo z najboljšimi svetovnimi praksami, so tisti atributi, na katerih lahko Skupina Petrol gradi svojo dolgoročno poslovno prihodnost."

Gorenje: Ko bodo mnogi naredili korak nazaj, ga moramo mi naprej
Predsednik uprave Gorenja Franjo Bobinac pa kot najvišji uspeh preteklega leta izpostavlja junijski prevzem nizozemske družbe Atag, ki je bil največji v zgodovini družbe. S tem je Gorenje pridobilo blagovno znamko najvišjega cenovnega razreda in vodilne tržne deleže v Beneluksu, kjer je bilo do zdaj le minimalno prisotno. Druga zelo pomembna pridobitev je nov poslovni center, ki so ga v začetku decembra odprli v Novem Beogradu in omogoča dobre pogoje za krepitev Gorenja na tem območju.

Zaradi finančne krize so banke že "ustavile kreditiranje tako potrošnikov kot večjih trgovskih partnerjev, ki so se odzvali z optimiranjem zalog in obveznosti, kar se že in se še bo odražalo v odpovedih naročil".

Zato Bobinac pričakuje težko leto 2009, "v katerem bodo mnogi naredili korak ali dva nazaj, mi pa moramo narediti korak naprej". Predvsem se bodo lotili klestenja stroškov materiala, vseh vrst storitev in tudi dela. "Zavedamo se, da iz kriznega časa kot zmagovalci izidejo tisti, ki imajo izdelke in storitve z višjo dodano vrednostjo, in pri tem bodo naši inovativni in vrhunsko oblikovani aparati naša konkurenčna prednost," še dodaja.

Blaž Kosovel