Foto: BoBo
Foto: BoBo

Navijaški slogan, ki združuje Slovence, je bil množično prvič slišan v prvih letih osamosvojitve, kot nekakšna dopolnjena italijanska različica besedne zveze "kdor ne skače". Navijaška parola je zdaj zaščitena znamka družbe Hofer.

"Ta besedna zveza predstavlja neke vrste slovensko kulturno dediščino. Da nekdo od strani opazuje in si reče, tega pa ni še nihče registriral, se mi zdi perverzno," meni Tomaž Ambrožič, direktor športno-marketinške agencije Sport Media Focus.

"Gre za tako imenovani marketing iz zasede, ki predstavlja nepošteno poslovno prakso, ko se blagovna znamka povezuje s športom, čeprav s športom nima nobene povezave in tako zavaja potrošnike," Hoferjevo potezo komentira Blaž Tomažin Bolcar iz odvetniške pisarne Bolcar.

Hofer se na vprašanja Televizije Slovenija ni odzval, na uradu za intelektualno lastnino pa pojasnjujejo, da tako imenovanih absolutnih razlogov za zavrnitev sami niso prepoznali, relativnih razlogov oziroma ugovora tretje osebe pa ni bilo.

A kot povedo sogovorniki, bi bili ugovori malo verjetni, saj je javnost za Hoferjev marketinški manever izvedela pred kratkim, čeprav je bil slogan v register vpisan že leta 2020. Tomažin Bolcar meni, da bi moral urad sam, ne da bi kdo to predlagal, registracijo zavrniti, saj gre za besede, ki so v običajni jezikovni rabi.

"To se je zgodilo v času korone, ko je bila pozornost povsem drugje. Letos pa smo v športno v enem najbolj aktivnem letu za Slovence. Nekoliko cinično se mi zdi, da rečeš navijačem, naj kar skandirajo "kdor ne skače, ni Sloven'c", saj boste naši blagovni znamki tako delali reklamo. Mislim, da se bodo navijači zelo ostro odzvali proti temu, da si nekdo lasti njihovo navijaško dušo," dodaja Ambrožič.

Povezali so se tudi v športnih organizacijah. "Mislim, da nas bodo olimpijski komite in druge panožne zveze vodili skozi postopke, da se bodo temu odpovedali, ker mislim, da bo to nevzdržno zanje tudi v prihodnje," je prepričan Ambrožič.

Kot še sporočajo z urada za intelektualno lastnino, se čas za ugotovitev ničnosti znamke še ni iztekel, zahtevo za to pa lahko vloži kdor koli.

Hofer lastnik slogana 'Kdor ne skače, ni Slovenc'