Vodstvo podjetja je zato okoli 200 zaposlenim na današnjem zboru delavcev ponudilo začasne alternativne možnosti – okoli 30 jih bo še naprej ostalo v Hočah, drugim pa bodo do zagona proizvodnje omogočili delo v graški tovarni.
Kot je po zboru delavcev povedal prvi mož hoške družbe David Adam, želijo začasne negotove razmere kar najmirneje preživeti, zaradi česar so se vsem zaposlenim odločili ponuditi delo v svoji graški tovarni. Zagotovil je, da ne bodo odpuščali, pač pa bodo za vsakega zaposlenega poiskali najboljšo mogoče individualno rešitev.
"Da bi lahko postopke izpeljali na čim boljši način, smo danes že izpeljali prve sestanke s predstavniki sveta delavcev in sindikata," je dejal Adam. Pogovore s sodelavci bodo opravili v prihodnjih tednih, do takrat pa bo večina še naprej na delo čakala doma.
Adam je še zagotovil, da se bodo trudili zaposlenim čim bolj olajšati razmere, da se bodo ti lažje odločili za vožnjo v Gradec, tudi z organiziranim avtobusnim prevozom. Čeprav glede na signale z današnjega zbora delavcev ne pričakuje, da bi delavci množično zavračali ponujeno možnost, pa se tistim, ki je ne bi sprejeli, napoveduje prekinitev pogodbe iz poslovnih razlogov.
Brez napovedi
Kako dolgo bo trajalo, da bi v Hočah, kjer so pred epidemijo lakirali karoserije za Jaguarja, lahko znova stekla proizvodnja, Adam ne more napovedati, saj je to odvisno od nadaljnjega razvoja avtomobilske industrije v prihodnjih mesecih. Je pa zagotovil, da zdajšnje stanje nikakor ne vpliva na njihove nadaljnje načrte v Hočah. Še naprej namreč verjamejo v to lokacijo in nadaljujejo vse postopke za pridobitev dovoljenj za drugo fazo, prav tako se bodo potrudili izpolniti vse obveze iz prve faze.
Sicer pa so se tudi v graški Magni pred časom razšli z okoli 150 agencijskimi delavci, tako da so tudi tam razmere v določenih programih težavne. Z omenjenim zmanjšanjem števila pogodbenih delavcev so na neki način omogočili prezaposlitev svojih delavcev iz Hoč, saj želijo ohraniti tukajšnjo dobro ekipo.
Govora o odpuščanju ni bilo
Sestanka z vodstvom hoške družbe se je udeležil tudi vodja sindikata KSS Gvido Novak, s katerim so pred izbruhom epidemije podpisali kolektivno pogodbo. Po njegovih besedah so se z vodstvom danes sešli že četrtič, kar se mu zdi zelo pohvalno, saj so bili zaposleni o dogajanju ves čas sproti obveščeni.
"Reševanja razmer so se glede na današnji predlog lotili zelo pozitivno, saj bodo vsem ponudili delo v Gradcu, govora o odpuščanju pa ni bilo. Za vsakega bodo skušali najti rešitev, kar ocenjujem kot zelo pozitivno," je dejal Novak, ki meni, da bodo delavci v veliki večini sprejeli ponujene možnosti, saj bodo tako obdržali zaposlitev v Hočah.
Po njegovih besedah so tudi delavci, glede na okoliščine, zadovoljni, saj so v Gradcu navsezadnje odpuščali agencijske delavce, da bodo lahko tja odšli slovenski delavci. Prav tako ne glede na epidemijo postopki širitve tovarne potekajo normalno naprej, so jim pa po Novakovih besedah povedali, da je predlagani ukrep predviden do konca leta, ko naj bi postalo jasneje, kako se bodo popravile razmere.
Izvršni direktor za kadre pri graški Magni Jörg Tutner je povedal, da je pri njih trenutno zaposlenih 8500 ljudi, od tega okoli 1400 iz Slovenije, na katere so zelo ponosni. Odpuščali niso, so se pa zaradi razmer za sodelovanje zahvalili delu agencijskih delavcev, čeprav se ves čas trudijo za vsakega zaposlenega.
V podjetju so se med ukrepi sicer odločili za skrajšanje delovnega časa, avstrijska vlada pa je z ukrepi zagotovila, da zaposleni prejmejo med 80 in 90 odstotkov svoje plače. Ker imajo v Gradcu več programov, se razmere v njih precej razlikujejo. "V nekaterih delajo že stoodstotno, v drugih pa le okoli 50-odstotno," je dejal Tutner in dodal, da je v zdajšnjih razmerah, ki jih še nikoli nismo doživeli, težko napovedati, kako se bodo zadeve v avtomobilski industriji razpletale v jesenskem času.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje