Skoraj tri četrtine družinskih podjetij, ki imajo v zadnjem poslovnem letu dvomestno rast, je takšnih z jasnimi in trdnimi družinskimi vrednotami in uveljavljeno strategijo podjetja, so v raziskavi ugotovili v raziskavi družbe PricewaterhouseCoopers. Zaznali so tudi naraščajoči trend v deležu družinskih podjetij, ki so pripravljena prevzeti vodilno vlogo pri trajnostnih poslovnih praksah.
Družinska podjetja, katerih namen oz. poslanstvo je povezano s cilji trajnostnega razvoja, so sodeč po raziskavi uspešnejša od drugih podjetij. "Trajnostni razvoj torej ni strošek, pač pa pot do večje rasti prihodkov," so izpostavili v podjetju.
Ker zahtevne makroekonomske razmere vplivajo na podjetja po vsem svetu, so tudi družinska podjetja v 2023 v veliki meri osredotočena na zaščito svoje osnovne dejavnosti, kritje stroškov in preživetje. To je v raziskavi izpostavilo 37 odstotkov več vprašanih kot lani, medtem ko sta digitalna preobrazba in uvajanje novih izdelkov in storitev nekoliko v ozadju.
Čeprav se velika večina vodilnih v družinskih podjetjih zaveda, da so zaposleni bistvenega pomena za poslovni uspeh, jih samo nekaj več kot tretjina (36 odstotkov) pravi, da so osredotočena na privabljanje in ohranjanje talentov, ki so zanje osrednjega pomena.
Ključ do uspešnega boja z izzivi, s katerimi se v teh nepredvidljivih časih spopadajo tudi družinska podjetja, je po mnenju 59 odstotkov vprašanih visoka stopnja zaupanja med družinskimi člani.
"Družinska podjetja lahko v takšnem zahtevnem okolju rastejo tako, da so naklonjena spremembam in ustvarjajo zaupanje v družbi z napredno digitalno komunikacijo ter raznolikimi in vključujočimi upravnimi odbori. Za nadaljnjo pot se bodo morala preusmeriti in se osredotočiti na zagotavljanje vrednosti ne le za stranke, temveč tudi za družbo," je ob raziskavi pojasnil vodja za področje družinskih podjetij v družbi PwC Peter Englisch.
Skoraj 10 odstotkov več družinskih podjetij, ki imajo močne digitalne zmogljivosti, je v zadnjem letu doživelo dvomestno rast. Napredne digitalne sposobnosti so tako po navedbah PwC-ja bistvenega pomena za podporo strukturam upravljanja.
Tista družinska podjetja, ki lažje in celoviteje uvajajo napredno digitalno poslovanje, imajo običajno bolj raznolike upravne odbore (49 odstotkov). Družinska podjetja z dvomestno rastjo prihodkov imajo običajno upravne odbore, v katerih vsaj dva člana nista del družine, so dodali.
Zapuščina in vprašanje nasledstva sta sicer tudi letos med poglavitnimi tematikami v družinskih podjetjih, pri čemer se mlajše generacije in zunanji akterji pogosto omenjajo kot zagovorniki oz. prinašalci sprememb in napredka, so še zapisali v sporočilu za javnost.
PwC je 11. svetovno raziskavo o družinskih podjetjih med glavnimi odločevalci v družinskih podjetjih opravil med 20. oktobrom lani in 22. januarjem letos v 82 državah, tudi v Sloveniji. Izvedli so 2043 intervjujev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje