Finančne zaveze iz kupo-prodajne pogodbe Agrokor tako za zdaj izpolnjuje, bojazen o njegovih prihodnjih poslovnih potezah pa izražajo zaposleni v Mercatorju in slovenski proizvajalci prehrane.
Kaj se obeta zaposlenim in kaj slovenskim dobaviteljem?
Konzum je trgovska veriga Agrokorja na Hrvaškem z več kot 30-odstotnim deležem v maloprodaji. Na njegovih policah prevladujejo prehranski izdelki Agrokorjevih podjetij. Ponudba je vseobsegajoča: vode, vina, olja in majoneze, sladkarije, sladoledi, zamrznjeni, mlečni in mesni izdelki.
Večino mesnih izdelkov Agrokor proizvaja v podjetju Pik Vrbovec. Ker v Agrokorju uradnih izjav o poslovanju prehranskih podjetij ne dajejo, smo se v Vrbovcu srečali z nekdanjim direktorjem Pika, Željkom Blaževićem. Povedal je, da je Ivica Todorić pred devetimi leti od države Pik kupil za drobiž, v posodobitev proizvodnje vložil več kot 50 milijonov evrov, a kapacitete trenutno niso povsem izkoriščene. "Kapacitete so zdaj izkoriščene med 50 in 60 odstotki, dodatna težava pa je, ker se večina Pikove proizvodnje prodaja v Konzumu," pravi. A težava je zdaj rešljiva z Agrokorjevim nakupom Mercatorja. "S prevzemom Mercatorja se povečuje število prodajnih polic in računam, da se bo izkoriščenost kapacitet v Vrbovcu povečala na 80 odstotkov," meni Blažević.
Napoveduje tudi, da se na začetku ponudba slovenskih izdelkov v Mercatorju ne bo zmanjšala, a poslovna logika bo narekovala, da bo Agrokor postopoma povečeval delež izdelkov iz lastne proizvodnje na škodo slovenskih. Po drugi strani Blažević pravi, da je Agrokor po nakupu Pika Vrbovca spoštoval zaveze iz sporazuma s sindikati in da bo tako tudi v Mercatorju.
Vanja Vardjan, Radio Slovenija, Zagreb
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje