Andrej Klobasa meni, da je največja težava v slovenskem gospodarstvu plačilna nedisciplina. Foto: MMC RTV SLO
Andrej Klobasa meni, da je največja težava v slovenskem gospodarstvu plačilna nedisciplina. Foto: MMC RTV SLO
Kmetijstvo
Strošek goriva predstavlja skoraj polovico stroškov uporabe stroja, trdijo v KGZS-ju. Foto: Bobo

Predsednik sekcije za promet pri OZS-ju Andrej Klobasa je dejal, da je trenutno večja težava od podražitve goriv plačilna nedisciplina. Po njegovi oceni je v slovenskem gospodarstvu v tem trenutku za najmanj 40 milijard evrov odprtih terjatev.

Težava je tudi drago gorivo. Delež stroškov goriva v ceni prevoza je lahko tudi več kot 40-odstoten, je pojasnil. Povedal je, da stranke cen, ki so odraz dejanskih stroškov, tudi cene goriva, ne sprejemajo tako hitro, da bi prevozniki pokrili vse stroške. "Dolgoročno pa je tudi težko doseči prave cene prevozov, še posebej, ker tuji prevozniki, ki lahko točijo gorivo v drugih državah po nižjih cenah, ponudijo nižje cene prevozov," je dejal.
Točili bodo drugje
Sama podražitev goriv bi za slovenske prevoznike, če bi točili gorivo v Sloveniji, po njegovih pojasnilih pomenila, da bodo celotni stroški transporta letno višji za najmanj milijon evrov. "Ker rezerv pri slovenskih prevoznikih zaradi še trajajoče krize ni, bodo ti iskali druge države, kjer bodo polnili rezervoarje po nižjih cenah," je prepričan Klobasa.

Klobasa je tudi mnenja, da bi bilo treba trgovce naftnih derivatov posebej preveriti in ugotoviti, zakaj so pri nas višje cene goriv kot drugje. Prav tako je treba po njegovem mnenju optimizirati trošarine. "V tej smeri pričakujemo pomoč države," je poudaril.

Zaskrbljeni tudi kmetje
Nad višjimi cenami goriv pa so zaskrbljeni tudi v Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije (KGZS), kjer so prepričani, da to še dodatno poslabšuje že tako slab dohodkovni položaj slovenskega kmeta.
"Tako je realni dohodek v kmetijstvu v letu 2009 v primerjavi z letom 2008 padel kar za 16,5 odstotka. K temu delno pripomorejo tudi visoke cene pogonskih goriv in posledično višji stroški pridelave, saj cena goriva predstavlja skoraj polovico stroškov uporabe kmetijskega stroja. Če k temu dodamo še višje cene transporta in gnojil, potem je vpliv cen goriv zelo velik in še dodatno zmanjšuje prihodek kmetij," so pojasnili.

KGZS od vlade pričakuje, da bo obdržala cene goriv v razumnih mejah, da bodo odkupne cene vsaj pokrile stroške pridelave in da vlada naredi pregled stroškov in zaslužkov v živilskopredelovalni verigi ter vzpostavi razumna razmerja.