Ena izmed Gorenjevih pečic. Izdelki podjetja se letos na vzhodnih trgih bolje prodajajo, na čezmorskih pa slabše. Foto: Arhiv proizvajalca
Ena izmed Gorenjevih pečic. Izdelki podjetja se letos na vzhodnih trgih bolje prodajajo, na čezmorskih pa slabše. Foto: Arhiv proizvajalca
Bobinac
Predsednik uprave Franjo Bobinac še naprej uživa polno zaupanje nadzornega sveta, so sporočili iz skupine Gorenje. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Skupina Gorenje je razgrnila svoje polletne poslovne izide in nadzorni svet seznanila s skrbnim pregledom, ki ga v družbi od julija izvaja japonski Panasonic.

Glede pregleda so iz družbe sporočili, da so odgovorili na vsa odprta vprašanja nadzornikov. Ti so soglašali, da postopki pregleda potekajo v skladu z zakonodajo. Pregled je v javnosti završal zato, ker je uprava informacijo nekaj časa skrivala pred delničarji. Uprava je zdaj sporočila, da je bila poteza v interesu družbe.

Tako predsednik uprave Franjo Bobinac kot člani uprave še naprej uživajo polno zaupanje nadzornega sveta, so iz Gorenja sporočili prek spletnih strani Ljubljanske borze.

Velenjska družba se je zaradi pregleda v središču pozornosti znašla julija. Poleg spornosti zamika objave informacije o pregledu tudi zato, ker je bil o tem pet dni pred javno objavo obveščen predsednik vlade Miro Cerar. Za to je vedela tudi Agencija za trg vrednostnih papirjev (ATVP) in ocenila, da je odlog po zakonu pod določenimi pogoji dovoljen.

Izguba se je prelevila v dobiček
Skupina Gorenje je v prvi polovici leta ustvarila 581,3 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je 4,2 odstotka več kot v enakem obdobju lani, so prav tako sporočili prek spletnih strani Ljubljanske borze. Polletni dobiček iz poslovanja (EBIT) je dosegel 16,7 milijona evrov, v enakem obdobju lani pa 10,7 milijona evrov. Z izločitvijo vpliva sprememb valutnih tečajev je imela temeljna dejavnost Gorenja osemodstotno organsko rast prihodkov od prodaje glede na prvo polletje 2015.

Skupina Gorenje je tako še naprej na poti okrevanja po lanski čisti izgubi v znesku osem milijonov evrov. To so v družbi pripisali negativnim učinkom razmerja med dolarjem in evrom ter krizi v Rusiji. Gorenje je na ravni skupine lani ustvarilo tudi nižje prihodke od prodaje. Ti so bili z 1,225 milijarde evrov za 2,3 odstotka nižji kot v 2014.

Boljša prodaja na vzhodu
Gibanje se je začelo obračati že proti koncu lanskega leta in boljše poslovanje se nadaljuje. V prvi polovici leta je tako imela skupina Gorenje pri prodaji gospodinjskih aparatov 10,6-odstotno rast v vzhodni Evropi, v Rusiji in Ukrajini pa več kot 25-odstotno. Okrepili so tudi tržne deleže blagovnih znamk skupine, še posebej znatno v regiji nekdanje Sovjetske zveze, kjer so delež povečali za 0,8 odstotne točke, na 4,8 odstotka vrednostno.

V zahodni Evropi je skupina dosegla več kot petodstotno rast prodaje na trgih Beneluksa, predvsem na Nizozemskem. Tudi v Nemčiji in Veliki Britaniji so povečali obseg prodaje glede na lansko primerljivo obdobje, nižje ravni prodaje pod blagovno znamko Gorenje pa še vedno opažajo v Skandinaviji in Franciji.
Slabše na čezmorskih trgih
V prvi polovici leta je sicer obseg prodaje na čezmorskih trgih nekoliko padel. Poleg vpliva spremembe valutnih tečajev je na nižjo prodajo vplivala še spremenjena dinamika odjema industrijskih partnerjev ter nižja prodaja na trgih Bližnjega in Daljnega vzhoda. Ob izločitvi vpliva spremembe valutnih tečajev bi na teh trgih dosegli 1,3-odstotno organsko rast, so pojasnili v Gorenju.

Blagovne znamke skupine Gorenje so v prvi polovici leta na 28 trgih EU-ja povečale tržni delež za 0,2-odstotne točke. Količinsko dosegajo triodstotni tržni delež. Rast so imeli pri vseh ključnih produktnih skupinah, hkrati pa ohranjali stabilen cenovni indeks.





Gorenje iz izgube izplavalo v dobiček
Gorenje iz izgube izplavalo v dobiček