Olympic Airways, ki se je tudi simbolno skliceval na olimpijsko tradicijo in si za zaščitni znak vzel pet olimpijskih krogov (zaradi prepirov z mednarodnim olimpijskim komitejem so jim pozneje dodali še šestega), je leta 1957 ustanovil ladijski mogotec Aristoteles Onasis. Toda zaradi večnih zdrah z državo jo je leta 1973 državi prodal, tedaj pa so se začele vsakovrstne težave. Upravljanje je bilo nesolidno in potratno, poslanci grškega parlamenta in njihove družine ter še mnogi drugi so leteli s 97-odstotnimi popusti in družba se je, ne glede na konjunkture in krize, nezadržno utapljala v izgubah. Lani je komisija EU-ja Grčiji prepovedala nadaljnje subvencioniranje in zahtevala, da Olympic vrne 1,5 milijarde evrov neupravičene državne pomoči.
To je pospešilo prizadevanja za odprodajo in iskanje primernega kupca. Uspelo jim je šele na peti dražbi. Za 177 milijonov (in ob oprostitvi vrnitve 1,5 milijarde subvencij) jo je nazadnje odkupila grška investicijska družba MIG, katere največji lastnik je vlagatelj iz Dubaja.
Ta je nekoliko spremenila ime in v celoti namembnost. Odpovedala se je medcelinskim in mednarodnim povezavam.
Družba bo odpustili polovico izmed 8.000 zaposlenih. Edino, kar zagotavljajo novi lastniki, je, da bodo pilote in kabinsko osebje še naprej oblačili pri slovitih modnih kreatorjih, čeravno bržčas ne bo zneslo za Coco Chanel ali Pierra Cardina kot doslej.
Vsak dan se prizemlji kakšna od letalskih družb, ki ne preživijo krize. Tako so utihnili tudi motorji dveh makedonskih prevoznikov.
AUA bo hujšala in odpuščala
V Avstriji pa povzroča vihar napoved, da bo nova lastnica avstrijske AUA – nemška Lufthansa , ki je avstrijskega prevoznika rešila pred stečajem, bržčas odpustila ne le 1.500, ampak kar 3.000 zaposlenih. Austrian Airlines je lani izkazal 430 milijonov evrov izgub, do polletja letos pa 167 milijonov. Letošnja skupna izguba naj bi bila najmanj dvakrat večja od lanske.
Avstrijska država, ki je bila največji lastnik, je ob prodaji prevzela največji dolg, okoli 500 milijonov evrov, preostalo bodo morali nadomestiti s prihranki. Med drugim naj bi skrčili vse dejavnosti , ki niso neposredno povezane z letenjem. K temu sodi tudi remontni center na Dunaju. Avstrijska letala naj bi v prihodnje popravljali v Nemčiji in v nekaterih cenejših in konkurenčnejših delavnicah, menda tudi v Ljubljani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje