Nemški letalski prevoznik je bil pred pandemijo novega koronavirusa operativno zdravo in dobičkonosno podjetje z dobro perspektivo, zdaj pa se je znašel v eksistenčni krizi. Med drugim je aprila ukinil hčerinsko družbo Germawings. Stabilizacijski paket upošteva tako potrebe podjetja kot potrebe davkoplačevalcev in zaposlenih v skupini Lufthansa, ki so odvisni od ohranitve močnega podjetja, je sporočila nemška vlada.
Državni stabilizacijski sklad WSF, ki ga je vlada ustanovila za pomoč podjetjem v času krize, je pomoč Lufthansi predhodno že odobril. Kot so sporočili iz Lufthanse, uprava podjetja sveženj pomoči podpira. Predvideno je, da bo WSF prispeval 5,7 milijarde evrov v premoženje matične družbe, pri čemer bo šlo za povratna sredstva.
Največje finančne težave Lufthanse do zdaj
Poleg tega bo prek dokapitalizacije vplačal nove delnice in pridobil 20-odstotno lastništvo. Sklad bo lahko lastništvo povečal na 25 odstotkov in eno delnico, s čimer bi lahko družbo obranil pred morebitnim sovražnim prevzemom. Poleg tega je predvideno tri milijarde evrov posojila državne razvojne banke KfW in zasebnih bank za obdobje treh let. Med pogoji je omejitev prihodnjih izplačil dividend in zmanjšanje plačil vodstvu, predvideno je tudi, da bo za imenovanje dveh nadzornikov soglasje morala dati vlada.
Lufthansa se zaradi pandemije spopada z največjimi finančnimi težavami v svoji zgodovini. Prizemljiti je morala okoli 90 odstotkov svojih letal, od sredine marca zaradi omejitev potovanj praktično stoji potniški promet, je pa družba ves čas opravljala tovorni promet. V skupini s skupno 138.000 zaposlenimi v matičnem prevozniku in v hčerinskih družbah, med katerimi so prevozniki Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings in Swiss ter Lufthansa Cargo, je ogroženih več deset tisoč delovnih mest.
Pomoč bo morala odobriti še Evropska komisija
Nemška kanclerka Angela Merkel je prejšnji teden dejala, da je vlada v intenzivnih pogovorih ne le z Lufthanso, ampak tudi z Brusljem. Med pogoji bo, kot poroča DPA, verjetno "izhodna strategija" za umik države iz podjetja. Bruselj naj bi med drugim zahteval, da se bo morala Lufthansa odreči tako imenovanim slotom (terminom za vzlete in pristanke na posameznem letališču) na letališčih v Frankfurtu in Münchnu. Merklova naj bi tovrstnim pogojem nasprotovala, pri čemer naj bi po navedbah iz njene stranke ocenila, da bo to "težek boj".
V Evropski komisiji niso želeli komentirati, ali bodo za odobritev državnega vstopa v lastništvo Lufthanse postavljeni posebni pogoji. "Pravila EU-ja o državni pomoči omogočajo državam članicam, da pomagajo podjetjem, ki jih je prizadel izbruh koronavirusa, vključno s podjetji v letalskem sektorju," so dejali v Komisiji, ki je v luči pandemije omilila pravila za državno pomoč, še vedno pa je pozorna na morebitno neproporcionalno pomoč, ki bi lahko okrnila konkurenco na notranjem trgu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje