Čisti dobiček je ob prav tako štiriodstotni medletni rasti dosegel 49,3 milijona evrov in je bil za četrtino višji od načrtovanega. Foto: BoBo
Čisti dobiček je ob prav tako štiriodstotni medletni rasti dosegel 49,3 milijona evrov in je bil za četrtino višji od načrtovanega. Foto: BoBo

V sestavi prihodkov so bili glede na preteklo leto po pojasnilih vodstva Luke Koper višji prihodki od ladijskega pretovora ter zaradi večjega obsega storitev polnjenja in praznjenja kontejnerjev in drugih dodatnih storitev na blagu. Po drugi strani so se zaradi skrajšanja časa zadrževanja kontejnerjev in drugega blaga na skladišču prihodki od skladiščnin znižali, je razvidno iz nerevidiranega poročila o devetmesečnem poslovanju, ki ga je Luka objavila prek spletnih strani Ljubljanske borze.

Ladijski pretovor je bil namreč s 17,2 milijona ton za dva odstotka večji kot v enakem obdobju leta 2023 in za odstotek večji od načrtovanega.

Pri tem je bil pretovor kontejnerjev z okoli 835.500 kontejnerji oz. nekaj več kot 7,6 milijona tonami za tri odstotke večji kot v lanskih devetih mesecih in je za odstotek presegel načrte.

Razmere zaradi krize ob napadih jemenskih hutijevskih upornikov na trgovske ladje v Rdečem morju so se med letom umirile, kar je prineslo stabilizacijo pomorskega prometa in normalen potek plovbe ladij, so pojasnili v družbi. Ladje sicer na linijah z daljnega vzhoda na Jadran še vedno večinoma plujejo po daljši poti okoli Afrike, a kljub temu večina ladjarjev ohranja okrepljene ladijske servise in tako zagotavlja redne tedenske prihode in pretovor blaga, so dodali.

Pretovor za osem odstotkov manjši kot v lanskem devetmesečju

Pretovor avtomobilov je bil z okoli 639.800 vozili medtem za osem odstotkov manjši kot v lanskem devetmesečju in za odstotek pod načrtovanim. V tonah je bil z okoli 1,1 milijona medletno manjši za pet odstotkov.

Vzrok za padec v Luki vidijo v veliki rasti pretovora vozil v obdobju po pandemiji covida-19 in kopičenja zalog v tem času. Vse to je privedlo do umiritve rasti pretovora v letu 2024. V nasprotju z napovedmi se umirja tudi rast prodaje električnih vozil, so pristavili v vodstvu upravljavca koprskega pristanišča.

Nižji ladijski pretovor je bil ob tem zaznan tudi pri sipkem in razsutem tovoru, ki je bil s skoraj 3,9 milijona tonami medletno manjši za štiri odstotke. Pri tekočem tovoru pa je narasel za sedem odstotkov, na nekaj vrč kot 3,6 milijona ton.

Bruto poslovni izid (EBITDA) je bil z 78,5 milijona evrov medletno višji za tri odstotke, načrtovanega pa je presegel za 19 odstotkov. Poslovni izid (EBIT) skupine je medtem med januarjem in septembrom dosegel 53,5 milijona evrov in je načrtovanega presegel za 31 odstotkov, v primerjavi z enakim obdobjem lani pa je bil višji za štiri odstotke.

K boljšemu izidu iz poslovanja so poleg rasti prihodkov pripomogli tudi nižji stroški poslovanja od načrtovanih. Nižji od predvidevanj so bili stroški materiala zaradi nižjih stroškov energentov in nižjih stroškov nadomestnih delov, stroški storitev zaradi nižjih vzdrževalnih stroškov in stroški dela zaradi manjšega števila zaposlenih od načrtovanega.

Naložbe so bile s 37 milijoni evrov za 24 odstotkov večje kot med januarjem in septembrom lani, je pa bil načrt še za 12 odstotkov bolj ambiciozen. V Luki so pojasnili, da so v okviru zastavljenega naložbenega cikla od večjih naložb zaključili postavitev sončnih elektrarn in prestavitev cevovodov na drugem pomolu ter nadaljevali gradnjo 12. veza na tem pomolu in premik skladiščnih blokov na kontejnerskem terminalu, pripravljena je bila tudi projektna dokumentacija za podaljšanje prvega pomola, trenutno pa poteka izbor izvajalca.