Na infrastrukturnem ministrstvu so po seji vlade pojasnili, da bo pri izgradnji drugega tira Divača–Koper delalo večje število tujcev, ki se bodo zaposlili pri izvajalcu del Yapi Merkezi.
To podjetje bo pri pristojnih upravnih enotah za svoje zaposlene vlagalo prošnje za izdajo enotnega dovoljenja za prebivanje in delo v Sloveniji, a se boji, da delovna dovoljenja ne bodo izdana dovolj hitro, da bi jim to omogočilo opravljanje del v pogodbenih rokih, so pojasnili na ministrstvu.
Skladno s tem je vlada danes (četrtek) sprejela sklep, s katerim se ugotavlja javni interes Slovenije, da se vloge za izdajo enotnega dovoljenja za prebivanje in delo turškim delavcem na projektu drugi tir obravnavajo prednostno.
Lukić: Stvari hočejo pomesti pod preprogo
V Delavski svetovalnici opozarjajo, da so bile delavcem turškega podjetja Türkcan, podizvajalca družbe Yapi Merkezi, kršene številne pravice. Pogodba s Türkcanom je bila konec prejšnjega leta posledično prekinjena. Torej je očitno, da želijo te delavce poslati domov, ne da bi jim bile poravnane terjatve, in jih v imenu "javnega interesa" nadomestiti z novimi delavci, ugotavlja Delavska svetovalnica.
"Kaj pa javni interes po spoštovanju pravic delavcev," se sprašujejo v Delavski svetovalnici, kjer so zahtevali, da se sklep na vladi zavrne.
Na kršitve delavskih pravic so opozorili že oktobra lani. Delavci podjetja Türkcan so po njihovih navedbah na deloviščih drugega tira delali tudi po 300 ur mesečno, pri čemer za delo niso bili v celoti plačani; vse nadure in dodatki jim niso bili obračunani.
Delavcem bi morale biti priznane vse pravice v skladu s slovensko zakonodajo, je poudaril vodja svetovalnice Goran Lukić.
"Najbolj alarmanten" je bil podatek, da Furs ni razpolagal z njihovimi podatki o plačilih obveznih prispevkov za socialno varnost.
Delavska svetovalnica je tedaj napovedala vložitev kazenske ovadbe zoper podjetji Türkcan in Yapi Merkezi. Izrazila je nezadovoljstvo, da se "tako hude kršitve, ki imajo elemente kaznivega dejanja", dogajajo pri projektih v okviru javnega naročila.
Projekt vodi slovenska državna družba 2TDK. Oktobra je poudarila, da navedbe o domnevnih kršitvah jemlje resno in da bo terjala dokazila o odpravi kršitev.
Ministrstvo za infrastrukturo zavrača očitke
Na ministrstvu za infrastrukturo zanikajo, da gre za pometanje zgodbe pod preprogo. "Prav nasprotno. Prav hitro obravnavo in izdajanje večjega števila delovnih dovoljenj za delo pri projektu vidimo kot ukrep, ki bo preprečil, da bi izvajalec imel kakršno koli motivacijo, da bi se zatekal k nezakonitim in etično spornim praksam, ki bi vodile do kršitve pravic delavcev, zlasti pravice do počitka in pravice do ustreznega plačila za opravljeno delo," so zapisali v odzivu.
Ob tem so zatrdili, da imajo ničelno toleranco do kakršnih koli kršitev pravic delavcev – ne glede na pomembnost projekta.
"Naj ob tem poudarimo, da se sedanje vodstvo ministrstva ves čas zaveda pomena spoštovanja pravic delavcev, zato od investitorja projekta že vse od začetka dosledno zahteva, da ustrezne klavzule o spoštovanju teh pravic vključi v pogodbe z izvajalci gradbenih in drugih del," so podčrtali.
Pojasnili so še, da so novi kadri potrebni zaradi odhoda Türkcanovih delavcev, da se bodo lahko dela nadaljevala nemoteno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje