V skupni izjavi so sindikati Direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo, pristaniških delavcev Slovenije - KS 90, žerjavistov pomorske dejavnosti Luka Koper, špedicijske, pomorsko-agencijske in kontrolne delavnosti Slovenije, podjetja Intereuropa ŠAK-KS 90, Obalne sindikalne organizacije KS 90 in delavcev prometa in zvez Intereurope zavrnili načrte nekdanjega prvega moža Deutsche Bahna Hartmuta Mehdorna, ki ga je slovenska vlada povabila k sodelovanju pri povezovanju omenjenih treh družb.
"Prodajajo nam magične formule"
Predstavnik Obalne sindikalne organizacije KS 90 Peter Majcen je na današnji novinarski konferenci vseh omenjenih sindikatov v Ljubljani poudaril, da so se zbrali zaradi namena države in tujcev, "ki nam prodajajo magične formule za rešitev težav, ki so lahko pogoj še za hujše poglabljanje problemov". Kot je pojasnil, jih skrbi usoda podjetij, ki naj bi se združevala v logističen holding.
Po njegovih besedah je položaj Luke Koper in Intereurope takšen, kot je, tudi zaradi načrtnega gospodarskega izčrpavanja, in sicer zato, da se jih naredi primerne za pretopitev v nekaj, kar ne bi bilo v interesu zaposlenih, ampak majhnega števila gospodarstvenikov ali tujega gospodarskega lobija.
"Mehdorn ni dobrotnik, zasleduje svoj interes"
Razlog za združevanje v holding Majcen vidi v interesu logistične družbe Deutsche Bahn, ki že deluje v Sloveniji. To naj bi bil po njegovih namigih tudi strateški partner, ki ga vlada skriva. Ta partner bo po Majcnovih besedah združeval stroške in vzdrževal dve logistični mreži. "Mehdorn je tujec, ki pri nas zasleduje svoj interes, ni noben dobrotnik," je ocenil in dodal, da se Mehdornovi interesi ne ujemajo z njihovimi.
Po njegovih besedah vlada podarja Luko Koper in Intereuropo, da bi dobila denar za sanacijo Slovenskih železnic, ki imajo ogromno izgubo. Na vprašanje, kaj bodo storili, če bo vlada kljub njihovim zadržkom še naprej spreminjala zakonodaja, je Majcen odgovoril, da "ne bomo mirno gledali". Omenil je še, da bodo uporabili vse načine sindikalnega boja, upa pa, da jih ne bo treba.
"Lahko izgubimo ozemlje"
Janez Flac, vodja sindikata Direkcije RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo, je opozoril, da se vlada pogovarja s sindikatom SŽ-ja, z njimi pa ne. Z načrtovanimi spremembami zakonodaje bi izgubili delo zaposleni na omenjeni direkciji, z združevanjem v večji holding pa bi postale investicije v železniško infrastrukturo tudi netransparentne, saj naj bi v večjem holdingu sredstva "lažje poniknila v črno luknjo".
"Kupec tega holdinga bo lahko tudi tujec. S tem lahko izgubimo več ozemlja kot v primeru slabih pogajanj glede Piranskega zaliva. Gre za celoten križ železniških prog," je še opozoril Flac.
"Ne vem, zakaj bi bili poskusni zajčki"
Nevia Pečar iz sindikata v Intereuropi je pozvala premierja Boruta Pahorja in prometnega ministra Patricka Vlačiča, naj obiščeta tudi njih, ne samo Slovenske železnice. "Mehdorn nas ni prepričal, da bo z ustanovitvijo holdinga boljše za nas. Mehdorn v Sloveniji dela eksperiment, ki ga ni nikjer na svetu. Ne vem, zakaj bi bili poskusni zajčki. Začeli so z združevanjem na silo, ne glede na to, kaj si mislijo delavci," je dejala in zatrdila, da je zaposlene v Intereuropi strah, da bodo izgubili delo.
"Strgali smo Luko iz morja. Ta Luka je danes naša in mi smo jo pripravljeni braniti do zadnjega," je napovedal pristaniški delavec Boris Bradač. Po njegovem mnenju skuša vlada v upravo Luke spraviti človeke, "ki se ni nikoli ukvarjal s tem področjem, ampak je vodil investicije v Istrabenzu".
Generalna sekretarka Sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije Cvetka Gliha prav tako meni, da je načrt o združevanju v holding zgolj reševanje železnic. Po njeni oceni je dokument, ki ga je pripravil Mehdorn, neresen. "Ne vem, zakaj se ne uporabi slovenska stroka, ne pa da nam Mehdorn soli pamet," je še dejala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje