Ali bo taka banka vzpostavljena na evropski ravni ali na nacionalnih ravneh, je v tem trenutku težko reči, prav tako je odprto vprašanje financiranja, saj se ponekod pojavljajo ideje, da se to financira iz javnih sredstev, ponekod pa, da se financira iz sredstev bančnega sistema. Foto: RTV SLO
Ali bo taka banka vzpostavljena na evropski ravni ali na nacionalnih ravneh, je v tem trenutku težko reči, prav tako je odprto vprašanje financiranja, saj se ponekod pojavljajo ideje, da se to financira iz javnih sredstev, ponekod pa, da se financira iz sredstev bančnega sistema. Foto: RTV SLO
V 6 milijard evrov vredni francoski pomoči avtomobilski industriji je še posebno sporen pogoj za proizvajalce avtomobilov, da mora njihova proizvodnja ostati v Franciji. Slovenskemu Revozu naj to ne bi prineslo težav. Foto: MMC RTV SLO
GZS predlaga svoje rešitve

O tem, kako vzpostaviti tako banko, je veliko vprašanj še odprtih, pri čemer je jasno, da bo treba ukrepati prožno, od primera do primera, je pojasnil minister France Križanič ob robu zasedanja finančnih ministrov v Bruslju, ki je bilo spet posvečeno finančni in gospodarski krizi.

Ali bo taka banka vzpostavljena na evropski ravni ali na nacionalnih ravneh, je v tem trenutku težko reči, prav tako je odprto vprašanje financiranja, saj se ponekod pojavljajo ideje, da se to financira iz javnih sredstev, ponekod pa, da se financira iz sredstev bančnega sistema. Križanič je še poudaril, da se je kreditna aktivnost med bankami nekoliko povečala, od bank do realnega sektorja pa še ne.

Evropska komisija je tudi predlagala, da bi evropske banke prisilili k razkritju podatkov o njihovih tako imenovanih slabih naložbah in premoženju. V zameno bi bančni sektor dobil državno pomoč.

Francija v neposredno kreditiranje avtomobilske industrije
Med ukrepi za večanje prilagodljivosti trga dela Bruselj podpira krajšanje delovnega časa in subvencije, kar je sprejela tudi Slovenija, nasprotuje pa zgodnjemu upokojevanju in velikim javnim delom. Slovenija bo po Križaničevih besedah, če se bo kriza nadaljevala na primer pri beli tehiki, razmislila tudi o neposrednem kreditiranju, za kakršnega se je v okviru 6 milijard evrov vredne pomoči avtomobilski industriji včeraj odločil Pariz. Posebno sporen pa je pogoj za proizvajalce avtomobilov, da mora njihova proizvodnja ostati v Franciji. Slovenskemu Revozu pa to naj ne bi prineslo težav.

Evropska komisija je Francijo zaprosila za podrobnejša pojasnila in bo načrt podrobno preučila. Predsedujoči Uniji češki premier Mirek Topolanek - njegova država še ni prevzela evra - pa je prepričan, da je odgovor držav z evrom na finančno in gospodarsko krizo iznakazil projekt skupne evropske valute in da bi načrt francoskega predsednika Nicolasa Sarkozyja za avtomobilsko industrijo lahko sprožil val protekcionističnih ukrepov. Da bi to preprečili, Topolanek stavi predvsem na izredno srečanje evropskih voditeljev konec februarja, ki ga je sklical skupaj z Evropsko komisijo, poroča Radio Slovenija.

B. K.

GZS predlaga svoje rešitve