Prodaja motociklov KTM je bila v prvem lanskem polletju za 27 odstotkov slabša kot leto pred tem. Foto: EPA
Prodaja motociklov KTM je bila v prvem lanskem polletju za 27 odstotkov slabša kot leto pred tem. Foto: EPA

Obnovitev proizvodnje je omogočilo posojilo 50 milijonov evrov, ki ga je zagotovila indijska družba Bajaj Auto kot delničarka KTM-ja. Avstrijsko podjetje medtem nadaljuje iskanje vlagateljev, ki bi zagotovili sredstva za pokritje prihodnjih obveznosti.

Nadaljevanje proizvodnje sledi novembrski razglasitvi plačilne nesposobnosti in februarja sprejeti prisilni poravnavi, v kateri so upniki privolili v 70-odstotni odpis dolga. Več kot 3000 upnikov je prijavilo za skupno 2,25 milijarde evrov terjatev, potrjenih jih je bilo za dve milijardi evrov.

Načrt prestrukturiranja podjetja določa, da mora biti upnikom do 23. maja vrnjenih 600 milijonov evrov. V nasprotnem primeru bo skupaj s hčerinskimi družbami končalo v stečaju. Podjetje za vnovični zagon proizvodnje po lastnih ocenah potrebuje skupno 150 milijonov evrov.

KTM se je lani znašel v hudih težavah. Potem ko je ob povečanem povpraševanju po motociklih med pandemijo covida-19 povečal proizvodnjo, je ta po koncu pandemije in ob posledično zmanjšanem zanimanju postala prevelika, zaloge motociklov pa so močno porasle.

Lastnik KTM-ja, družba Pierer Mobility, je v prvem lanskem polletju vknjižil več kot 172 milijonov evrov izgube, zadolženost pa se je povečala na 1,4 milijarde evrov. Prodaja motociklov KTM v tem času je bila 27 odstotkov slabša kot leto pred tem.