Generalnemu direktorju Slovenskih železnic je zaradi neplačevanja kazni, ki so jo inšpektorji izrekli železnicam, pred mesecem grozil celo uklonilni zapor. Foto: MMC RTV SLO
Generalnemu direktorju Slovenskih železnic je zaradi neplačevanja kazni, ki so jo inšpektorji izrekli železnicam, pred mesecem grozil celo uklonilni zapor. Foto: MMC RTV SLO
Tasič namesto Schare

Na čelo železnic bo zdaj stopil Matic Tasič, nekdanji prvi mož Slovenskih železarn in prevaljski župan. Minister za promet Patrick Vlačič je sicer že po prevzemu položaja decembra lani dejal, da poslovodstvo Slovenskih železnic ne uživa več njegovega zaupanja. Vladi je nato kmalu predlagal menjavo nadzornega sveta, ta pa je zdaj zamenjal še direktorja družbe.

Kot je po seji povedal predsednik nadzornikov Andrej Godec, je Tasič dobil podporo večine sicer devetčlanskega nadzornega sveta, ni pa dobil podpore predstavnikov delavcev v tem organu.

"Prihajam v eno največjih podjetij v slovenskem prostoru, ki je pomembno logistično podjetje, je pa v dokaj slabem stanju, a v njem vidim dve prednosti. To so kakovostni kadri in ugodna geostrateška lega Slovenije, oboje je treba optimalno izkoristiti," je po imenovanju na čelo dejal Tasič.

Lani 21 milijonov izgube
Državne železnice so pod vodstvom Tomaža Schare lansko poslovno leto v tovornem in potniškem prometu končale s približno 21 milijoni evrov čiste izgube.

"Če je celo tovorni promet, ki je bil vedno dobičkonosen, začel delati izgubo, potem smo res v hudih težavah. Država ne more plačevati nerazumnega poslovanja, ne more si privoščiti, da bo plačevala nekaj, kar ji vztrajno dela minus. Da ne govorimo o tem, da Slovenske železnice niso pripravljene na prihod tuje konkurence, ki je že tu," je pred tedni opozarjal minister Vlačič.

A. S.

Tasič namesto Schare