Družba SHS Aviation, ki je v lasti kitajskega kapitala, je kupila Aerodrom Maribor na začetku leta 2017 od Delavske hranilnice, nato pa so z državo sklenili 15-letno najemno pogodbo za letališče, infrastrukturo in pripadajočo opremo. A velikopoteznih načrtov z večstomilijonskimi investicijami, za katere so sicer želeli doseči podaljšanje letališke steze, kitajski vlagatelji niso uresničili in letališče je, ko gre za redne linije ali tovorni promet, bolj ali manj samevalo. Foto: BoBo
Družba SHS Aviation, ki je v lasti kitajskega kapitala, je kupila Aerodrom Maribor na začetku leta 2017 od Delavske hranilnice, nato pa so z državo sklenili 15-letno najemno pogodbo za letališče, infrastrukturo in pripadajočo opremo. A velikopoteznih načrtov z večstomilijonskimi investicijami, za katere so sicer želeli doseči podaljšanje letališke steze, kitajski vlagatelji niso uresničili in letališče je, ko gre za redne linije ali tovorni promet, bolj ali manj samevalo. Foto: BoBo

"Služnost na zemljiščih v okolici mariborskega letališča, ki so v lasti Aerodroma Maribor, je v zemljiški knjigi urejena," so v sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu za infrastrukturo. Zato pričakujejo, da bo letališče še naprej obratovalo neovirano.

Kot menijo, pa Kitajci, "ki so pogodbo iz nam nerazumljivih razlogov enostransko prekinili, s temi dejanji skušajo onemogočiti delovanje mariborskega letališča in svoje interese uveljavljajo v škodo interesov Republike Slovenije".

Letališče je v ponedeljek obratovalo normalno, so medtem pojasnili na državnem inženirskem podjetju DRI: "Nameščene table ne ovirajo oziroma onemogočajo poslovanja letališča." DRI je prejšnji teden prevzel upravljanje mariborskega letališča, saj je prejšnji upravljavec Aerodrom Maribor, ki je od začetka 2017 v posredni lasti kitajskega kapitala, prekinil najemno pogodbo.

Po četrtkovem fizičnem pregledu na letališču je javna agencija za civilno letalstvo DRI-ju izdala dovoljenje za poskusno obratovanje letališča, zato je to v petek po enodnevnem zaprtju znova začelo obratovati.

Težave pri pridobivanju dovoljenj

Pridobivanje obratovalnega dovoljenja ni šlo brez težav. Po informacijah njihovih virov DRI še pred nekaj dnevi ni izpolnjeval nekaterih pogojev za obratovalno dovoljenje, predvsem zaradi nejasnosti glede opreme. Letališče naj bi bilo v upravljanju DRI-ja najpozneje do konca leta 2020, v vmesnem času pa naj bi ministrstvo za infrastrukturo poiskalo trajno rešitev.

Ministrstvo za infrastrukturo je prejšnji teden zanikalo navedbe, da naj bi Aerodrom Maribor prekinil najemno pogodbo, ker se vlada oziroma ministrstvi za infrastrukturo in ministrstvo za okolje in prostor niso držali dogovora o sprejetju državnega prostorskega načrta (DPN) za podaljšanje vzletno-pristajalne steze na mariborskem letališču do marca 2018, kar naj bi se z lastniki Aerodroma Maribor dogovoril nekdanji državni sekretar ministrstva za infrastrukturo Jure Leben.

"Morebitni dogovori nekdanjega državnega sekretarja Lebna z nekdanjimi najemniki letališča niso del najemne pogodbe ali drugih pogojev, pod katerimi je Aerodrom Maribor sklenil najemno pogodbo. Rok, v katerem mora biti sprejet DPN, pa tudi nikoli ni določen vnaprej in ga ni mogoče napovedati. Gre za dolgotrajne postopke, ki lahko trajajo več let," so zapisali.

"Državni prostorski načrt za Letališče Edvarda Rusjana Maribor je sicer v pripravi, proces med drugim traja tudi zaradi nadomeščanja kmetijskih zemljišč in posega na vodovarstveno območje," so dodali.

Prepovedano parkiranje na mariborskem letališču