Ameriški predsednik je razkril načrt reševanja ameriške avtomobilske industrije, ki se je znašla v velikih težavah. Avtomobilskima velikanoma General Motorsu in Chryslerju je postavil stroge roke, do katerih morata dokončati prestrukturiranje, če hočeta biti deležna državne pomoči. Pri tem je poudaril, da vlada nima namena voditi General Motorsa, čeprav je Obama zahteval odstop predsednika uprave General Motorsa Ricka Wagonerja.
Predsednik je Wagonerju, ki je vodenje General Motorsa prevzel leta 2000, ukazal, naj se umakne, če želi, da podjetje, ki mu grozi stečaj, še naprej prejema večmilijardno državno pomoč. Njegov odhod z vodilnega mesta je označil kot priznanje, da podjetje potrebuje novo smer.
Kot razlog za zahtevo po Wagonerjevem odstopu je ameriška administracija navedla, da menjava na vrhu avtomobilskega velikana ne bi škodila, poleg tega pa ga obtožujejo, da je bil prepočasen pri preobrazbi podjetja zahtevam trga. Po njihovem mnenju naj bi se predolgo zanašal na nekoč dobičkonosne športne terenske avtomobile in poltovornjake oz. dostavne tovorjake, katerih prodaja je z rastjo cen bencina krepko padla. Nekoč največji avtomobilski proizvajalec na svetu si je tako v zadnjih štirih letih nakopal več kot 80 milijard dolarjev izgub.
Obama bo predstavil nov načrt
Novica je ameriški poslovni svet dosegla le nekaj ur pred nastopom predsednika Baracka Obame, ki bo predstavil nov načrt ameriške administracije za rešitev ameriške avtomobilske industrije, ki se iz dneva v dan bolj poglablja v krizo.
General Motorsu je prodaja padla že za 23 odstotkov, od države pa je dobil 13 milijard dolarjev pomoči. General Motors in Chrysler sta skupaj od države prejela 17,4 milijarde dolarjev posojil, zaprosila pa sta še za 21,6 milijarde dolarjev. Ameriški mediji poročajo, da bo Obama napovedal dodatno kratkoročno pomoč za oba proizvajalca avtomobilov, a naj bi ob tem zahteval drastične varčevalne ukrepe.
Podjetji nista izpolnili ciljev
Do torka, 31. marca, bi morala General Motors in Chrysler doseči bistven napredek pri pogajanjih s sindikatom glede sklada za upokojence in z upniki o zmanjšanju dolga za dve tretjini, obe podjetji pa morata tudi znižati stroške dela, da bodo na ravni japonskih podjetij, ki imajo tovarne v ZDA. Ker teh ciljev ne bosta uresničili, potrebujeta podaljšanje roka.
Administracija predsednika Baracka Obame je General Motorsu podaljšala rok za 60 dni, v katerih mora pripraviti nov načrt, v tem času pa bo še naprej dobival podporo. V še težjem položaju je Chrysler, ki bo dobil nekaj denarja in 30 dni za dokončanje prestrukturiranja. To predvideva partnerstvo z italijanskim Fiatom. Če se bosta podjetji združili, je ameriška vlada pripravljena razmisliti o investiciji, vredni šest milijard dolarjev.
B. T.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje