Prodajalci se na neobvezno tiskanje računov še niso popolnoma pripravili, v zvezi potrošnikov (ZPS) pa imajo glede novosti pomisleke.
Ponudniku blaga ali storitev ne bo treba izročiti papirnatega računa, razen če bo potrošnik to zahteval. "Trenutno sistem tega še ne omogoča, saj bi bilo to davčno utajevanje. Zato se s programerjem sistema pogovarjamo, da bomo imeli, verjetno ne na tisti dan, na voljo neko preizkusno različico. Vseeno bodo neka usklajevanja za naše osebje, da to deluje," pravijo v enem od koprskih lokalov.
Zveza potrošnikov je v času sprejemanja novosti že opozorila: Računi so pomembni! "Pri kakšni kavi je to pomembno, da kupec preveri, ali mu jo je prodajalec zaračunal v skladu s cenikom. Račun je pomemben zaradi uveljavljanja garancije, stvarne napake in takšnih stvari. Pa ponovno preverjanje, ali je bila cena kot v oglasu ali pa v trgovini neoznačena," pravi Matjaž Jakin z ZPS-ja.
Alternativa natisnjenemu računu je digitalna različica. "Ko se registrirate, iz anonimnosti dobite kodo, ki je vaša identifikacija. Na blagajni, če želite digitalni račun pri trgovcu, ki to omogoča, mu pokažete kodo v aplikaciji. Blagajna prepozna, da koda predstavlja digitalni račun. Ob zaključku plačila pošlje račun v oblak," pravi Simon Kolenc iz podjetja noprintZ, ki je razvilo aplikacijo digitalnega računa.
Kaj se še spreminja za ponudnike? Ne veliko. V primeru poslovanja z gotovino bodo morali račune še vedno potrjevati prek davčne blagajne. Evidenca o tem bo ostala enaka in tudi na Fursu pravijo, da bodo nadzor izvajali na podoben način kot doslej.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje