

Slovesnost je potekala v nedeljo na zagrebškem Trgu bana Jelačiča, osrednja prireditev pa na mostu Krka, kjer je hrvaški premier Ivo Sanader odprl prometnico. Sklepni del dogajanja je bil na splitski Rivi.
Hrvaški predsednik Stipe Mesić je v Zagrebu dejal, da je vesel, da ob dnevu hrvaške državnosti odpirajo cesto, brez katere se Hrvaška ne bi mogla razvijati. Ob tem se je zahvalil gradbincem, projektantom ter vladama Ivice Račana in Iva Sanaderja.
Uresničene sanje
Z dograditvijo 380 kilometrov avtoceste, imenovane Dalmatina, so se uresničile sanje več generacij hrvaških politikov, da bi povezali severno in južno Hrvaško in s tem dali spodbudo gospodarskemu razvoju Dalmacije, pa tudi približali hrvaško obalo gostom iz srednje Evrope.
Tri milijardna naložba
Program gradnje avtoceste od Karlovca do Splita, vreden približno tri milijarde evrov, je jeseni leta 2001 sprejela takratna Račanova vlada. Večji del je bil zgrajen lani, že v petek pa so za promet odprli najdaljši, skoraj šest kilometrov dolg tunel Mala Kapela. V nedeljo so odprli še odsek pri Šibeniku, katerega del je tudi 400 metrski most čez reko Krko.
V obeh najdaljših tunelih, Mali Kapeli in Svetem Roku, bo promet zaenkrat potekal po eni cevi. Poleg končnih cestninskih postaj sta tunela edini ozki grli in v prometnih konicah utegnejo zato tam nastajati zastoji. Za pot po avtocesti Zagreb-Split bo za cestnino potrebno odšteti 157 kun ali približno 5.200 tolarjev.
Obvoznica, če bo burja
Manj težav pa bo zaradi burje na Masleniškem mostu, ki je bila pogosto vzrok za zaprtje celotnega odseka med Svetim Rokom in Zadrom. Prejšnji teden so nekaj sto metrov stran, na bolj zatišni legi in na mestu, kjer je nekoč že stal, postavili in odprli nov kovinski most, ki bo v zelo vetrovnih dneh služil kot obvoznica.
Skupaj 1.100 km avtocest
Z novimi kilometri bo imela Hrvaška približno 1.100 kilometrov avtocest in polovičnih avtocest. Pospešeno naj bi gradili tudi v prihodnje. Avtocesto naj bi potegnili do Dubrovnika, razširili odseke med Zagrebom in Reko, kjer še ni prave avtoceste, s štiripasovnico povezali Reko in obstoječo avtocesto in dokončali odsek od Krapine proti Gruškovju.
Čez nekaj dni bodo odprli tudi štiripšasovnico od Reke do mejnega prehoda Rupa-Jelšane. Na Hrvaškem so kar precej nejevoljni, ker jim Slovenija na teh cestnih smereh ne sledi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje