Hčerinsko podjetje ameriškega avtomobilskega velikana General Motors je predstavilo idejo, da bi Opel postal ločena enota, ki bi bila še vedno navezana na ameriški koncern, kar bi omogočilo izmenjavo tehnologij in cenejšo nabavo delov, pri čemer bi bilo mogoče, da bi v podjetje vstopili tudi drugi vlagatelji.
Predsednik GM Europe Carl-Peter Foster je dejal, da še niso sprejeli odločitve o morebitnem zapiranju tovarn in odpuščanju delavcev. Zaradi težkih razmer v podjetju je v četrtek protestiralo na tisoče zaposlenih, ki so celo zahtevali, da se po 80 letih Opel loči od GM-ja.
Opel prvi prosil za pomoč
Dan po protestih se je sestal nadzorni svet Opla, ki je prvo evropsko avtomobilsko podjetje, ki je prosilo za državno pomoč v boju za preživetje. Usoda podjetja, ki v Nemčiji zaposluje 25.000 ljudi, je pomembna tudi za nemško kanclerko Angelo Merkel, ki je obljubila finančna jamstva, potem ko bo videla načrt za oživitev podjetja.
Svetovna gospodarska kriza je močno prizadela avtomobilsko industrijo, še posebej v ZDA, kjer je GM zaprosil za večmilijardno pomoč države, težave matičnega podjetja pa se čutijo tudi v Evropi, kjer ima Opel skupno zaposlenih 50.000 delavcev, poleg Nemčije pa ima tovarne še v Veliki Britaniji, Belgiji, na Nizozemskem in na Portugalskem.
GM je ob težavah, ki ga pestijo in so ga pripeljale na rob bankrota, napovedal, da bo do konca leta odpustil okoli 47.000, kar je 19 odstotkov vse delovne sile, od tega pa naj bi službo izgubilo 26.000 delavcev izven ZDA.
G. V.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje