Von der Leyen je v sredo v govoru o stanju v Uniji v Strasbourgu dejala, da Evropska komisija začenja protisubvencijsko preiskavo električnih vozil, ki prihajajo iz Kitajske. "Evropa je odprta za konkurenco, ne pa za tekmovanje v zniževanju standardov. Braniti se moramo pred nepoštenimi praksami. Hkrati pa moramo ohraniti odprt dialog s Kitajsko," je podarila in industrijo električnih vozil označila za ključno panogo za čisto gospodarstvo. "Svetovne trge preplavljajo cenejši kitajski avtomobili, njihova cena je umetno nizka, kar omogočajo ogromne državne subvencije. To izkrivlja naš trg," je dodala.
Peking je obsodil začetek preiskave Bruslja, ki bi lahko privedla do uvedbe kazenskih tarif, strokovnjaki pa so posvarili na morebitne povračilne ukrepe Kitajske. Preiskava je "golo protekcionistično dejanje, ki bo resno zmotilo svetovno avtomobilsko industrijo in dobavno verigo, vključno z EU-jem, ter negativno vplivalo na gospodarske in trgovinske odnose med Kitajsko in EU-jem. Kitajska bo pozorno spremljala protekcionistične težnje in nadaljnje ukrepe EU-ja ter odločno varovala pravice in interese kitajskih podjetij," je sporočilo kitajsko ministrstvo za trgovino.
Nekateri strokovnjaki so ob tem opozorili, da bi Peking, če se bo Bruselj odločil za dajatve za subvencionirane kitajske električne avtomobile, verjetno uvedel protiukrepe, ki bodo škodovali evropski industriji. Drugi pa pravijo, da bi lahko preiskava upočasnila širjenje zmogljivosti kitajskih dobaviteljev baterij, čeprav ta poteza ne bi smela predstavljati velikega tveganja za kitajske proizvajalce električnih vozil, saj bi se ti lahko obrnili na druge rastoče trge, kot je jugovzhodna Azija.
Vrednost delnic kitajskih proizvajalcev električnih avtomobilov je ob tem padla, vodstva podjetij pa so zatrdila, da njihova konkurenčna prednost ni posledica subvencij.
EU: Kitajska vozila nižajo cene evropskih
Uradniki EU-ja menijo, da kitajski električni avtomobili na evropskem trgu znižujejo cene lokalnih modelov za približno 20 odstotkov, kar povzroča pritisk na evropske proizvajalce avtomobilov, da proizvajajo cenejše električne avtomobile. Evropska komisija je navedla, da se je delež kitajskih električnih vozil, prodanih v Evropi, povečal na 8 odstotkov, do leta 2025 pa bi lahko dosegel 15 odstotkov.
Po podatkih ameriškega raziskovalnega središča Centra za strateške in notranje študije (CSIS) je leta 2022 35 odstotkov vseh izvoženih električnih avtomobilov izviralo iz Kitajske, kar je za 10 odstotnih točk več kot prejšnje leto. Večina vozil in baterij, ki jih poganjajo, je bila namenjena Evropi.
Protisubvencijska preiskava, ki jo je sprožila Evropska komisija in ne na podlagi pritožbe industrije, poteka v času širših diplomatskih napetosti med EU-jem in Kitajsko. Odnosi so se zaostrili zaradi povezav Pekinga z Moskvo po ruski invaziji v Ukrajino in prizadevanj EU-ja, da bi se manj zanašali na drugo največje gospodarstvo na svetu.
Še pred koncem leta bo potekal vrh med Kitajsko in Evropsko unijo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje