Foto: 2TDK
Foto: 2TDK

Združitev predora je po pojasnilih projektnega podjetja 2TDK potekala na 2150 metrih z južne, koprske strani, z zadnjim metrom pa je tako izkopanih 3808 metrov.

To je sicer tretji preboj predora na trasi drugega tira, po navedbah 2TDK-ja pa se je zgodil nekaj več kot mesec dni pred predvidenim rokom. Če dela na predoru zaradi pritožb okoliških prebivalcev ponoči ne bi bila začasno prekinjena, bi preboj dosegli še prej, so dodali v podjetju.

Pred tem so že prebili predora Stepani in Mlinarji. Do zdaj so izvrtali približno polovico vseh načrtovanih glavnih in servisnih cevi, torej več kot 17 kilometrov.

Predor Škofije oziroma T8 je enotirni železniški predor z vzporedno servisno cevjo. Gre za najdaljši predor proge na obalnem odseku trase, tretji največji na celotni nastajajoči progi ter istočasno trenutno drugi najdaljši izkopani predor v Sloveniji, za predorom Karavanke.

Celotna trasa drugega tira železniške proge Divača–Koper sicer predvideva osem predorov, ki skupaj s servisnimi in izstopnimi cevmi merijo 37,4 kilometra. Najdaljša bosta prvi in drugi predor s kraške strani, ki bosta v dolžino merila 6,7 kilometra in šest kilometrov.

V predoru Škofije so dela na južni strani začeli septembra 2021, na severni pa v decembru istega leta, istočasno pa se je izvajal izkop glavne ter servisne cevi. Obe predorski cevi sta medsebojno povezani prek sedmih prečnikov, ki bodo pozneje v primeru nesreč ali izrednih dogodkov omogočali prehod ljudi iz glavne v servisno cev, so pojasnili v 2TDK-ju, kjer ocenjujejo, da bo na račun dejanskih geološko-geomehanskih razmer pri izkopnih delih ob koncu izvedbe teh del vsaj 12 milijonov evrov prihrankov.

V 2TDK-ju so na začetku tedna pojasnili, da po načrtih poteka tudi gradnja viadukta Gabrovica pod avtocestnim viaduktom Črni Kal. Viadukt Gabrovica je naslednji velik objekt po predoru Škofije v smeri Divače. Dokončali so štiri stebre, preostale štiri bodo predvidoma zgradili v roku meseca dni.