Pogodbi o izvedbi strateške investicije ter dodelitvi 18,6 milijona evrov visoke finančne spodbude slovenske države za prvo fazo projekta so ob prisotnosti predsednika vlade Mira Cerarja podpisali štirje predstavniki Magne, na čelu s prvim možem te družbe v Evropi Güntherjem Apfalterjem, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek in župan Občine Hoče - Slivnica Marko Soršak.
S pogodbo se je investitor po besedah premierja Cerarja zavezal, da bo v desetih letih izvedel investicije v vrednosti najmanj 100 milijonov evrov in ustvaril najmanj tisoč novih delovnih mest. "Danes začenjamo novo poglavje v razvoju Štajerske in celotne Slovenije," je poudaril in dodal, da gre za največjo "greenfield investicijo" v zgodovini samostojne Slovenije.
Hoče so Magno prepričale z lego
Za novo tovarno v Sloveniji se je Magna odločila zaradi novih naročil za izdelavo vozil priznanih avtomobilskih proizvajalcev. "Vsestranska kompetentnost v inženirstvu in proizvodnji vozil uvršča Magno na edinstveno mesto v svetovni avtomobilski industriji, ki jo neprestano izboljšujemo z novimi investicijami," je povedal Apfalter.
Kot je dejal, so se za lokacijo v Hočah odločili zaradi njene strateške lege med letališčem, avtocesto in železnico ter njenega kadrovskega bazena. "Postopki so bili sicer nekoliko daljši, kot smo pričakovali. A veseli smo, da lahko zdaj le začnemo z uresničevanjem projekta. Zaradi sodelovanja vlade in krajevne skupnosti se počutimo dobrodošle. In to je za nas in naše nadaljnje delo tu izjemnega pomena."
Zagon proizvodnje 1. aprila 2019
V prvi fazi, ocenjeni na 146,4 milijona evrov, je predvidena postavitev lakirnice in zaposlitev 404 delavcev najkasneje do konca oktobra 2022. Gradbeno podjetje Pomgrad je pred dnevi že začelo s pripravljalnimi deli, gradnja naj bi se zaključila konec prihodnjega leta. Apfalter je ob tem dejal, da je zagon proizvodnje napovedan za 1. april 2019. Takrat naj bi tovarna že zaposlovala najmanj 400 ljudi, saj naj bi takšen obseg narekovala že prejeta naročila. Glede nadaljnje širitve proizvodnje pa se ni želel opredeliti. "Zaželite mi vso srečo v pogajanjih z našimi kupci. Ko bomo dobili nova naročila, vam bom lahko povedal," je odgovoril na novinarsko vprašanje glede tega.
"Z današnjim podpisom pogodb smo prišli do trenutka, ko je sodnik v sodnikovem podaljšku odpiskal konec. Konec je tekme v pripravljanju pogojev za to investicijo. Zdaj je na vrsti Magna. Verjamem, da bodo naredili vse, kot je zapisano," je povedal minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek. Župan Soršak pa je poudaril, da je bila pot v tem projetku težka, "saj je bilo veliko polen pod noge. Povedano v našem pohorskem žargonu - če bi vsa ta polena zažagali, bi bilo žagovine za celo zimo. A več kot je polen, slajša je zmaga. Mislim, da je danes tu zmaga za vse ljudi. Tudi tisti, ki so bili nasprotniki projekta, bodo imeli na koncu koristi od njega," je dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje