Študentje, ki se med konci tedna vračajo v domače kraje, so lahko za prevoz pobrskali pri spletnih ponudnikih prevozov, kot se je izkazalo, pa je tovrstni način organiziranja prevozov nezakonit. Foto: RTV SLO
Študentje, ki se med konci tedna vračajo v domače kraje, so lahko za prevoz pobrskali pri spletnih ponudnikih prevozov, kot se je izkazalo, pa je tovrstni način organiziranja prevozov nezakonit. Foto: RTV SLO

Javnost obveščamo, da smo prek evidenc o inšpekcijskih zadevah pregledali vse izdane plačilne naloge zaradi kršitve Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC), ki so bili izdani aprila in maja 2011, vendar tržni inšpektor študenta voznika, ki naj bi prek spletne strani prevoz.org nudil prevoze, ni obravnaval, niti ni izrekel nobenega ukrepa.

Tržni inšpektorat RS
Potniški vlak
Mladi za vožnjo z vlakom porabijo več časa in več denarja. Foto: MMC RTV SLO

Želimo si, da ministrstva in inšpektorati povedo, kako si oni predstavljajo, da lahko naši uporabniki uporabljajo storitev prevoz.org oz. podobne storitve prevozov, ne da bi se morali bati, da jih bo inšpektor kaznoval.

Jure Čuhalev
Študentska organizacija Slovenije opozarja na neurejeno področje subvencioniranja prevozov za dijake in študente. Foto: MMC RTV SLO
prevozi.org
Spletna stran prevoz.org začasno ni delovala. Foto: MMC RTV SLO

Na spletnem omrežju Facebook je ustvarjena skupina Podprimo portal prevoz.org, ki že ima veliko podpornikov.

Prevoz.org znova dela

Potem ko so v četrtek stran prevoz.org začasno umaknili, ker so se pojavile informacije, da je tržni inšpektorat oglobil njihovega uporabnika zaradi nudenja prevoza, saj naj bi to predstavljalo delo na črno, je storitev uporabnikom znova na voljo.

Na portalu prevoz.org so napovedali, da bodo v ponedeljek ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve prosili za uradna pojasnila v zvezi z izjavo državne sekretarke Anje Kopač Mrak na današnji novinarski konferenci, da je to, da študenti kot fizične osebe ponujajo prevoze za plačilo in to oglašujejo, lahko delo na črno.

Izjavo glavne tržne inšpektorice Andrejke Grlić lahko preberete tukaj.

Študenti, ki se med konci tedna vračajo v domače kraje, so se lahko za prevoz dogovorili prek spletne strani prevoz.org. Izkazalo se je, da je način, ko uporabnik prevozniku prispeva za potne stroške, nezakonit. To naj bi potrjeval primer inšpektorja, ki naj bi se predstavljal kot študent, nato pa naj bi ob plačilu oglobil voznico, je včeraj poročal Radio Študent.

Na Radiu Študent so poročali, da so jim na tržnem inšpektoratu dejali, da je ponudnik kršil zakon o delu na črno. Težava je, kot so pojasnili, predvsem to, da se je prevoz oglaševal na spletni strani. "Če študentje fizične osebe nudijo prevoze za plačilo in to oglašujejo, bi lahko šlo za delo na črno, to je, da niso registrirani za to dejavnost," je med drugim zapisano v izjavi, ki so jo Radiu Študent posredovali s tržnega inšpektorata.

Delo na črno ali ne?
Radio Študent je v izjavi za javnost zapisal, da jim kljub celodnevnemu trudu ni uspelo stopiti v stik z domnevno oškodovanko ali pridobiti kakega materialnega dokaza o dejansko izrečeni in plačani globi, zato ostaja nejasno, za kakšen tip globe naj bi šlo, oziroma kateri organ naj bi jo bil izdal. Dodajajo, da iz pojasnil tržnega inšpektorata in državne sekretarke Kopač Mrakove ostaja nejasno, ali je način organiziranja prevozov delo na črno ali ne.

Čuhalev: Študenti naj začnejo varčevati za avto
"Ni nam znano, zakaj so se v tem trenutku odločili za to," je za MMC pojasnil ustanovitelj portala prevoz.org Jure Čuhalev. "Želimo si, da ministrstva in inšpektorati povedo, kako si oni predstavljajo, da lahko naši uporabniki uporabljajo storitev prevoz.org oz. podobne storitve prevozov, ne da bi se morali bati, da jih bo inšpektor kaznoval," dodaja.

"Ne moremo svetovati uporabnikom, da naj uporabljajo stran, če ponudniki prevozov delajo neko uslugo iskalcem, ki se navadno potrudijo in jih pridejo iskati v drugi del mesta in da morajo sedaj živeti v strahu, da je oseba na drugi strani inšpektor," še pojasnjuje Čuhalev, ki napoveduje, da bodo, če se takih prevozov v Sloveniji ne bo dalo izvajati, predlagali študentom, da "začnejo varčevati za avto, si kupijo karto za vlak in naj izgubijo par ur več za prevoz".

"Tržni inšpektor primera ni obravnaval"
Na navedbe se je odzval tudi Tržni inšpektorat RS, kjer pojasnjujejo, da so "preko evidenc o inšpekcijskih zadevah pregledali vse izdane plačilne naloge zaradi kršitve Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC), ki so bili izdani aprila in maja 2011, vendar tržni inšpektor študenta voznika, ki naj bi preko spletne strani prevoz.org nudil prevoze, ni obravnaval, niti ni izrekel nobenega ukrepa".

Na inšpektoratu še dodajajo, da iz evidenc o inšpekcijskih zadevah ne izhaja, da bi tržna inšpekcija zoper katerega koli študenta v zvezi s prevozi uvedla kakršen koli inšpekcijski postopek. Pojasnjujejo še, da nadzor o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno "opravljajo inšpekcijski organi v okviru svoje stvarne pristojnosti". "Na področju prevozov opravlja nadzor nad delom na črno Prometni inšpektorat RS," še dodajajo.

Tudi na prometnem inšpektoratu primera oglaševanja in izvajanja prevozov prek spletnega portala prevoz.org, kot pravijo, niso obravnavali in niso izrekli nobenega ukrepa.

V poslanski skupini SDS-a so na ministrico za gospodarstvo Darjo Radić med drugim naslovili vprašanja: Je po vašem mnenju oglobljanje dobronamernih voznikov primeren in učinkovit način boja proti delu na črno v času krize? Ali tovrstno kaznovanje ne omejuje tudi medštudentske pomoči, glede na dejstvo, da je večina uporabnikov teh prevozov študentov?

V stranki pojasnjujejo, da uporabniki prevozov že dolgo niso samo študentje, ampak tudi zaposleni; dežurne medicinske sestre in drugi delavci, ki opravljajo nočne izmene, in nimajo na voljo nočnih vlakov ali avtobusov, za kar na spletni strani prejmejo veliko zahval. Mesečno je objavljenih okoli 15.000 oglasov, koliko prevozov je zares izvedenih, pa se ne ve, saj je portal zgolj oglasna deska. "S tem načinom prevozov se spodbuja manjši ogljični odtis in racionalizacijo uporabe avtomobilov," dodajajo.

ŠOS: Podpiramo solidarnost pri prevozih
"Trenutni napad države na solidarnost med študenti in do študentov je popolnoma nerazumen, saj si na tak način študenti med seboj pomagajo in razdelijo le stroške prevoza," menijo v Študentski organizaciji Slovenije. V ŠOS-u še pojasnjujejo, da je medsebojno dogovarjanje med študenti za prevoz predstavljajo dober način varčevanja tako časa kot denarja - sploh "glede na neurejene potniške povezave med malimi kraji in visokimi cenami potniškega prevoza ter glede na to, da ne štipendije in ne subvencije ne pokrivajo v zadostni meri stroškov prevoza študentov".

In kaj pravijo uporabniki tovrstnih prevozov?
Študentka Ana:
Že leto in pol večkrat mesečno za načrtovanje poti iz Ljubljane na Štajersko in nazaj uporabljam spletno stran prevoz.org. Pot bi mi namreč z vlakom vzela dve uri in pol, za vozovnico pa bi plačala več kot 8 evrov. K temu je treba prišteti še čas in denar, ki ga porabim, da pridem do železniške postaje in nato do doma oziroma stanovanja v Ljubljani. Polovica petkovega in polovica nedeljskega dneva je na ta način porabljena le za teh 130 kilometrov, prav tako se je treba držati voznih redov vlakov, ki niso ravno pogosti, še manj pa točni. Na drugi strani pa se prek te spletne strani hitro dogovoriš za prevoz in čas odhoda, ki ga prilagodiš svojim željam, vozniku za stroške prevoza daš povprečno 5 evrov in si v eni uri iz enega mesta v drugem, brez vseh dodatnih načrtovanj, prilagajanj in stroškov. Udobnost potovanja z avtom se prav tako ne more meriti z drugim javnim prevozom, kjer niti ni nujno, da dobiš sedež. Ker se nas v avtu ob vozniku pelje še nekaj potnikov, s tem tudi manj onesnažujemo okolje, kot če bi se vsi peljali vsak v svojem avtomobilu. Prav zato sem prepričana, da tak način prevoza prinaša samo dobre stvari, hkrati pa močno olajša tedensko pot v kraj študija vsem, ki nismo doma v univerzitetnih mestih.

Komentator MMC-jevega spletnega portala SA323: Stran uporabljam tako za ponujanje prevozov kot tudi za uporabo. Ker uporabljam prevoze na relaciji MB-KP je uporaba javnega prevoza nemogoča. Primer: vlak, cena: okoli 25 eur, čas vožnje 6-7 ur!!!! Avtobus: cena 23 eur, čas vožnje 6 ur. Zdaj kot študent, če grem za vikend domov, porabim na vikend dobrih 40 eur, na mesec 160 eur!!! da ne omenim časa, ki je potreben za prevoz (in to v 21. stoletju) !!!! Stvar prevoz.org je odlična in predvsem solidarnostna. In po mojem ne gre za delo na črno, ker ponujevalec prevoza s tem NE služi. Samo deliš stroške. Primer: za relacijo KP-MB peljem največ 3 študente (za več ni prostora zaradi prtljage). To je 30 eur, kar zadostuje za povračilo stroškov bencina (250 km), in vsekakor malo bolj varno kot pobiranje štoparjev (čeprav nimam nič proti njim). Če uporabljaš prevoze.org, so ljudje bolj ali manj isti in se tako poznaš med seboj. In se njegovo številko imaš, če bi šlo kaj narobe.



Oglasili so se tudi podmladki strank ...
V Novi generaciji SLS-a se sprašujejo, zakaj se "v teh časih država v največji meri spravlja ravno na najšibkejše člene naše družbe". Posledice tega dejanja v stranki vidijo tudi v tem, da se "bo že ta konec tedna večina študentov morala znajti drugače".

"Študentje s plačevanjem bencina in trošarin po svojih močeh prispevajo svoj prispevek v državno blagajno, niso pa krivi, da je ta blagajna prazna," pa menijo v Slovenski demokratski mladini, kjer vladi med drugim predlagajo, da bi "bilo smiselno razmisliti o razširitvi subvencioniranega javnega prevoza".

V podmladku NSi-ja Mladi Sloveniji so ogorčeni nad ukrepi tržnega inšpektorata, zato mlade pozivajo, da se skupinsko uprejo tej odločitvi. Dodajajo, da "naj vlada raje zniža cene javnih prevozov, ki so zelo oderuške, ter jih naredi bolj funkcionalne oziroma dostopne".

Ministrstvo: Primer ni v povezan z zakonom o delu na črno
Z ministrstva za delo so nam sporočili, da konkretnega primera ne poznajo in da ga ne moremo komentirati. V skladu z zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno so po njihovih besedah za nadzor pristojne inšpekcijske službe v okviru svoje stvarne pristojnosti. Ob tem poudarjajo, da se določbe, ki opredeljujejo, kaj je delo na črno, z novelo zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno vsebinsko ne spreminjajo. "Navedeni primer, ki ga mediji izpostavljajo, če se je sploh res zgodil, ni v nikakršni povezavi z novelo zakona, o katerem se bo odločalo na nedeljskem referendumu," trdijo.

Javnost obveščamo, da smo prek evidenc o inšpekcijskih zadevah pregledali vse izdane plačilne naloge zaradi kršitve Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC), ki so bili izdani aprila in maja 2011, vendar tržni inšpektor študenta voznika, ki naj bi prek spletne strani prevoz.org nudil prevoze, ni obravnaval, niti ni izrekel nobenega ukrepa.

Tržni inšpektorat RS

Želimo si, da ministrstva in inšpektorati povedo, kako si oni predstavljajo, da lahko naši uporabniki uporabljajo storitev prevoz.org oz. podobne storitve prevozov, ne da bi se morali bati, da jih bo inšpektor kaznoval.

Jure Čuhalev

Na spletnem omrežju Facebook je ustvarjena skupina Podprimo portal prevoz.org, ki že ima veliko podpornikov.

Prevoz.org znova dela