Konzorcij Kolektorja CPG v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin je oddal ponudbo v natančni vrednosti 224.749.369 evrov brez DDV-ja, so sporočili iz projektnega podjetja 2TDK. Ker je limitirana vrednost za dela na primorskem odseku drugega tira znašala 230,7 milijona evrov, je ponudba veljavna.
Generalni direktor 2TDK Hevka je napovedal, da bodo ponudbo zdaj preučili, odločitev pa napovedal do konca drugega tedna.
Izkušnje turškega Cengiza kažejo, da takšna realizacija ni mogoča
Kolektorjev konzorcij je pred dnevi oddal tudi najugodnejšo ponudbo za gradnjo na odseku med Divačo in Črnim Kalom. Medtem ko je konzorcij avstrijskega Strabaga v sodelovanju z nemškim podjetjem Ed Züblin in turško družbo Gülermak Agir oddal ponudbo v vrednosti nekaj manj kot 463,5 milijona evrov, bi konzorcij Kolektorja CPG dela izvedel za nekaj več kot 403,6 milijona evrov.
Hevka je pojasnil, da mora odločitev za prvi sklop del potrditi še nadzorni svet, nato jo bodo predvidoma v sredo tudi objavili. primeru, če Kolektor CPG ne bi bil sposoben zgraditi prvega odseka na drugem tiru, nominiral drugega ponudnika, torej Strabag. Ker pa je konzorcij pod vodstvom domačega gradbinca edini, ki je oddal ponudbo za drugi sklop, bi morali tega v primeru, da bi Kolektorju spodletelo, razpis ponoviti. Je pa Hevka prepričan, da je Kolektor posel sposoben izpeljati.
Projektno podjetje 2TDK je sicer usposobljenost za sodelovanje priznalo še turškemu Cengizu, vendar pa ta ponudbe ni oddal za nobenega od dveh odsekov. V podjetju pojasnjujejo, da njihove izkušnje s podrobnimi pripravami in analizami kažejo, da del ni mogoče realizirati v okviru predvidenega proračuna in časa, kot je projekta zastavil 2TDK.
Dela bi se lahko začela maja
V 2TDK načrtujejo, da bi pogodbo za glavna gradbena dela na največjem infrastrukturnem projektu v državi lahko podpisali še ta mesec oz. na začetku prihodnjega, dela pa bi se začela maja. Projekt naj bi bil po napovedih dokončan do konca leta 2025, tako da bi bila nova proga v uporabo predana leta 2026.
Želijo si, da bi bil drugi tir v prihodnosti dvotiren. "Na to temo potekajo intenzivni pogovori z ministrstvom za infrastrukturo in Direkcijo RS za infrastrukturo. Lahko povem, da so zelo naklonjeni, da se spremeni zakonodaja in da 2TDK dobi pooblastilo za gradnjo dvotirnosti," je dejal direktor.
"Ogromni prihranki" v dolini Glinščice
Sicer pa po direktorjevih besedah trenutno dela na premostitvenem objektu v dolini Glinščice potekajo zelo dobro, hkrati pa imajo "ogromne prihranke". Zaradi spremembe konstrukcije objekta v dolini Glinščice so namreč privarčevali 440.000 evrov, za ta denar pa bodo zgradili portal ena in dve.
V zaključni fazi je medtem gradnja dostopnih cest, kjer pa so naleteli na težave z debelino asfaltnih plasti. Z georadarjem so posneli asfaltne površine in po Hevkinih besedah ugotovili odstopanja pri debelini, zato bodo tu odbitki, a točnih zneskov še ne ve. Povedal je tudi, da bo potreben aneks za dostopne ceste, predvsem zaradi geologije "in morda hitenja pri projektiranju". Tudi tu končnega zneska Hevka še nima.
Dotaknil se je še odvoza odpadnega materiala in pojasnil, da so opustili prvotni načrt, da bi material z vlaki vozili v Anhovo. Po večmesečnem usklajevanju bodo ta teden sledila pogajanja s podjetjem Salonit Anhovo, viške materiala pa bodo deponirali v kamnolomu Črnotiče. Podpisano imajo pogodbo še za deponijo Bekovec, kamor bodo odvažali material kot so ilovica, štori in veje.
Še tretji razpis
V 2TDK ob tem načrtujejo tudi tretji sklop razpisov za tire. Razdelili so jih na več delov, prvega bodo objavili aprila. V tem sklopu nameravajo med drugim objaviti tudi razpis za popravilo državnih in občinskih cest.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje