V prvih mesecih tega leta se je tudi v Sloveniji močno znižala prodaja novih avtomobilov. Zaradi slabe prodaje na ameriškem trgu pa so se v težavah znašli tudi japonski proizvajalci. Foto: EPA
V prvih mesecih tega leta se je tudi v Sloveniji močno znižala prodaja novih avtomobilov. Zaradi slabe prodaje na ameriškem trgu pa so se v težavah znašli tudi japonski proizvajalci. Foto: EPA
Toyota logotip
Toyota bo lansko poslovno leto predvidoma končala z izgubo v višini 2,9 milijarde evrov. To bo prva izguba tega japonskega proizvajalca, ki je lani po številu prodanih avtomobilov prehitel General Motors, po 59 letih. Foto: EPA

Največji padec prodaje: Opel, VW in Francozi. Nemški proizvajalec Opel je prodal kar 42 odstotka in pol manj vozil kot v istem obdobju lani, za približno tretjino manj so prodali tudi pri Citroenu in Peugeotu.

Prodaja se je zmanjšala tudi pri Renaultu (-26,4 odstotka) in Volkswagnu (-33,3 odstotka). V zelenih številkah se je februarja gibala le Kia, ki je po podatkih podjetja Jato Dynamics, ki v Sloveniji vodi statistiko na novo registriranih vozil, predvsem po zaslugi modela cee`d prodala 135 odstotkov več avtomobilov.

Japonci želijo vladno pomoč
Čeprav se kriza na avtosalonu v Ženevi ni prav dosti poznala, pa je resnično stanje v tej panogi resnično skrb vzbujajoče. Japonski proizvajalec Toyota je vlado že zaprosil za dve milijardi dolarjev posojila, čemur naj bi sledili tudi pri Hondi, Mazdi in Nissanu. Vse japonske družbe so se namreč v preteklih mesecih spopadale z manjšo prodajo, predvsem na trgu Združenih držav Amerike.

Bo General Motors ogrozil tudi Nemce?
Od tam poročajo o skorajšnjem stečaju podjetja General Motors. GM je namreč administracijo predsednika Obame zaprosil za dodatnih 16,5 milijarde dolarjev pomoči. Vlada bo o tem odločala prihodnji mesec, podjetje pa mora do takrat pripraviti sanacijski načrt, ki bo dokazal, da se avtomobilski proizvajalec lahko v prihodnjih letih izkoplje iz težav. Po zdajšnjem načrtu naj bi General Motors zaprl pet tovarn, zaradi česar bi brez dela ostalo okrog 47 tisoč ljudi po vsem svetu.

Tudi v Rüsselheimu, kjer ima sedež nemški Opel. Ta je za 3,3 milijarde evrov pomoči zaprosil nemško vlado, ki pa se za zdaj ne strinja z načrtom reševanja tega podjetja. Minister za finance Peer Steinbrueck je namreč dejal, da vlada ne more podpreti neprimernih in premalo premišljenih odločitev. Največja težava bi lahko bila pred kratkim razkrito dejstvo, da se je Opel ob posredovanju ameriške vlade, ko je ta reševala GM, odrekel vsem pravicam do patentov. Kar pomeni, da so vse svoje znanje kratko malo prepustili Američanom.

J. S.