S Sodom, ki je nedavno izbral mednarodno finančno družbo za iskanje strateškega partnerja za Novo Kreditno banko Maribor, je uprava banke v intenzivnih stikih, saj želijo omogočiti, da bi prodajni postopek čim učinkoviteje stekel.
Neuradnih govoric o tem, da se za vstop v NKBM zanima madžarska OTP, predsednik uprave NKBM-ja Aleš Hauc ni želel komentirati, je pa povedal, da sta v zadnjem času zanimanje pokazala dva morebitna partnerja. Sam si želi, da bi kupec prišel iz bančnega sektorja, zavrača tudi špekulacije, da bi država za NKBM lahko iztržila kvečjemu en evro.
Ni mu vseeno, kaj se dogaja z družbami
Hauc se je na vprašanje novinarjev dotaknil tudi postopka prodaje Mercatorja, kjer ima NKBM petodstotni delež. Zdajšnjih pogajanj z Agrokorjem sicer ni želel komentirati, je pa povedal, da nam ne bi smelo biti vseeno, kaj se bo zgodilo s temi velikimi slovenskimi družbami.
"Ta zgodba bi se morala speljati predvsem v korist družbe, kar pomeni, da bi družba še naprej obstajala in se prestrukturirala, saj je izredno pomemben zaposlovalec, nanjo pa je pripetih veliko dobaviteljev. Računamo na to, da bo izid pogajanj najprej v korist podjetja, šele nato v korist vseh drugih," je dejal in dodal, da sami tudi sicer ne nameravajo biti grobarji slovenskih podjetij.
V banki znižujejo stroške
V NKBM so trenutno sredi prestrukturiranja. Načrt prestrukturiranja vsebuje 16 krovnih zavez, ki jih morata do leta 2017 izpolniti banka in država, med katerimi so znižanje deleža slabih terjatev v portfelju, postopno krčenje bilančne vsote, zniževanje stroškov in racionalizacija ter izboljšanje modela tveganj in kreditnega sistema, pa tudi dezinvestiranje oziroma prodaja nestrateškega premoženja.
"V zvezi z zadnjo zavezo smo že v letu 2012 prodali Zavarovalnico Maribor, konec lanskega leta pa smo dokapitalizirali Poštno banko, kjer smo zdaj 99,1-odstotni lastniki. Povečali smo tudi delež v srbski KBM Banki, kjer smo pred časom zamenjali upravo. Predvidene so še spremembe na področju lizinga, med drugim je mogoča tudi pripojitev dejavnosti v NKBM, ki je za to že pridobila licenco," je dejal Hauc. Dodal je, da v zvezi s PBS proučujejo več različnih možnosti, saj gre za precej pomembno blagovno znamko. V postopku prodaje ali celo dokapitalizacije je tudi dunajska Adria Bank.
Nabor storitev bo manjši
Sicer pa strategija banke, ki jo je sprejel tudi nadzorni svet, v naslednjih treh letih oziroma dokler ne bo znan novi lastnik, predvideva poudarek na financiranju malih in srednje velikih podjetij, na področju poslovanja s prebivalstvom pa predvsem usmeritev na t. i. VIP-komitente. Po Haučevih besedah se želijo usmeriti predvsem na tiste bančne produkte, ki bodo prinašali dodano vrednost, zato so od njegovega prihoda že nekoliko očistili nabor storitev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje