Poročilo revizije računskega sodišča se bere kot kaj vse bi moralo ministrstvo storiti, pa ni. Ministrstvo v letih 2015 in 2016 ni zagotovilo strokovnih in pravnih podlag za upravljanje pristaniške infrastrukture. Ni predlagalo sprememb Uredbe o upravljanju koprskega pristanišča. Še vedno ni uspelo urediti zemljišč v pristanišču, saj so lastniki tako Luka Koper in Mestna občina Koper kakor tudi druge pravne in fizične osebe. Ministrstvo ni sprejelo pristaniškega reda in ni predpisalo pogojev za uporabo pristanišča pri opravljanju drugih dejavnosti. S Petrolom ni uredilo razmerij glede pretovora naftnih derivatov, je za Radio Koper poročala Tjaša Škamperle.
Z ministrstva za infrastrukturo so v odzivu sporočili, da bodo priporočila računskega sodišča temeljito proučili in uvedli primerne popravljalne ukrepe. Kot so dodali, je bil eden od sklepov ponedeljkovega kolegija ministrice Alenke Bratušek tudi zahteva pristojnim službam, naj pripravijo skupno poročilo o vseh dosedanjih revizijah, ki jih je na ministrstvu za infrastrukturo izvedlo računsko sodišče.
"Vsa dosedanja priporočila računskega sodišča, ki še niso bila upoštevana, bomo pregledali. Določili bomo tudi časovnico, do kdaj morajo biti uresničena," so še sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
Žerjavisti: Cerarjeva vlada bi uničila koprsko pristanišče
Medtem v Sindikatu žerjavistov po javni objavi pobude za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri drugem tiru ostajajo prepričani, da bi vlada Mira Cerarja uničila koprsko pristanišče. To bi se zgodilo zaradi podreditve madžarskim interesom, so prepričani. Ministrstvo za infrastrukturo je prejšnji teden javno objavilo dokumente v zvezi s pobudo za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko o sodelovanju pri projektu drugi tir. Vlada Mira Cerarja je pobudo sprejela 21. decembra lani, pobuda pa je nosila oznako zaupnosti. Besedilo predloga mednarodnega sporazuma sicer še ni pripravljeno, iz pobude pa izhajajo pogajalska stališča Slovenije.
Zaradi tajnosti pogajalskih izhodišč je del politike, pa tudi zaposleni v Luki Koper, vladi očital prikrivanje zahtev Madžarske v zameno za sodelovanje pri projektu. Vlada je sicer vseskozi zatrjevala, da Slovenija Madžarom za sodelovanje pri drugem tiru ničesar ne daje.
Iz pobude med drugim izhaja, da državni lastniški delež v Luki Koper ni predmet pogajanj, prav tako pa sporazum ne posega v koncesijo Luke. Slovenija lahko Madžarski medtem pomaga pri najemanju površin za skladiščenje tovora; te se lahko najamejo v pristanišču, in sicer zunaj koncesijskega območja Luke Koper in znotraj območja, kot ga opredeljuje državni prostorski načrt za celovito prostorsko ureditev pristanišča za mednarodni promet v Kopru.
Očitki sindikalistov
V sindikatu žerjavistov v odzivu na javno objavo dokumenta medtem vztrajajo, da je bil namen Cerarjeve vlade uničiti koprsko pristanišče. "Dejanja, kot so načrtno oviranje gradnje s sprejetjem nepotrebnega zakona in z njim povezanimi referendumi, naklepna izguba evropskih sredstev z vložitvijo nepopolne dokumentacije, zavajanje in laganje z argumentom 'nujnosti' vstopa tuje države v projekt, zavlačevanje s širitvijo koncesijskega območja pristanišča, nagajanje in ustvarjanje konfliktov z Občino Ankaran, niso samo predmet javne obsodbe, morala bi postati predmet resnih kazenskih preiskav," so prepričani v sindikatu.
Kot poudarjajo, so že pred javno objavo dokumenta izpostavili "politično zaustavitev prepotrebne širitve koncesijskega območja Luke Koper s strani posameznih politikov na državni ravni, poslušnega vodstva koprske pristaniške družbe in s podporo lokalnih veljakov, predvsem lokalnega kavboja, ki je čez noč spremenil mnenje o spornem zakonu o gradnji drugega tira".
Del območja rezerviran za Madžare
V sindikatu opozarjajo na del pobude za sklenitev sporazuma, ki predvideva, da je del območja, ki je znotraj državnega prostorskega načrta namenjeno širitvi koprskega pristanišča, rezerviran za Madžare, pri čemer po njihovem mnenju ni izključen niti dostop do morja.
Poziv k pospešeni gradnji
Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper zato poziva ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek k nadaljnjemu razkrivanju, ob tem pa zahteva pospešitev začetka izgradnje drugega tira ter "spremembo vseh škodljivih členov zakona o drugem tiru, ki so bili namenjeni finančni oslabitvi slovenskih družb na račun prihoda Trojanskega konja iz Madžarske".
Pogovore z Madžari o njihovem sodelovanju pri projektu drugi tir je sicer začela Cerarjeva vlada, nova vlada pa jih do zdaj še ni prekinila. Bratuškova sicer meni, da je drugi tir mogoče zgraditi brez sodelovanja Madžarske.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje