Reška ladjedelnica je edina od šestih, za katero bo moral Riko odšteti 54 milijonov evrov. Foto: EPA
Reška ladjedelnica je edina od šestih, za katero bo moral Riko odšteti 54 milijonov evrov. Foto: EPA
Ruska ladja
Rusija bo nove ladje gradila s pomočjo Rika v hrvaških ladjedelnicah. Foto: EPA

Riko Group, ki je v lasti Janeza Škrabca in Joza Dragana, je tako prevzel dokumentacijo za nakup šestih hrvaških ladjedelnic, poleg puljske in dveh reških še dalmatinskih Brodosplit, BSO in Brodotrogir. V ladjedelnicah, tako je na svoji spletni strani zapisal Glas Istre, naj bi gradili ribiške ladje za rusko vlado, saj je Riko Group z rusko vlado sklenil 10 milijard evrov vreden posel, na podlagi katerega naj bi obnovili rusko ribiško floto.

"Naš interes je usmerjen predvsem v tri dalmatinske ladjedelnice, odločili pa smo se prevzeti razpisno dokumentacijo tudi za tri severnojadranske ladjedelnice, da bi preverili njihovo stanje in zavarovali posle, če bi nam propadla prodaja prvih treh ladjedelnic," je za Glas Istre povedal Marko Plahut, ekonomist v Riko Group.

Rusija bo okrepila severnomorsko floto
Plahut je povedal še, da že več kot leto in pol delajo velik projekt z rusko vlado, na podlagi katerega naj bi v hrvaških ladjedelnicah gradili ribiške ladje za rusko severnomorsko floto, ki bodo dolge 151 metrov, vsaka ladja pa naj bi nosila še šest manjših, 21-metrskih ladij. S temi ladjami naj bi si Rusija znova zagotovila status izvoznice rib, ki ga je izgubila po razpadu nekdanje države leta 1991, so še povedali v Riku.

Plahut je še dodal, da naj bi bili Rusi zainteresirani za hrvaške ladjedelnice, ker nudijo večjo kakovost, poleg tega pa jim zelo odgovarja tudi cena in možnost, da bodo hrvaški inženirji postali partnerji Rusov na njihovih črnomorskih ladjedelnicah.

Za Uljanik 54 milijonov evrov, za druge po 13 centov
Riko je za zdaj edini potencialni kupec 59,25 odstotka puljske ladjedelnice Uljanik, za katero je Hrvaški sklad za privatizacijo zastavil izklicno ceno približno 54 milijonov evrov. Vsako izmed drugih petih ladjedelnic sklad prodaja za eno kuno (13 centov), sicer pa naj bi bila po poročanju hrvaških medijev realna cena za omenjene ladjedelnice med 20 in 50 milijonov evrov.