Predstavnik ameriške multinacionalke Adient je v sredo zaposlene v slovenjgraški tovarni, kjer izdelujejo sestavne dele za avtomobilske sedeže in notranjo opremo avtomobilov, obvestil, da bodo do konca letošnjega leta tovarno v Slovenj Gradcu zaprli in da bo s tem delo izgubilo 430 zaposlenih. Napovedano odpuščanje je največje na Koroškem od avgusta 2010, ko je bil uveden stečaj družb Prevent Global in Prevent avtomobilski deli, ko je delo izgubilo 1260 delavcev.
Gospodarski minister Zdravko Počivalšek ob napovedi odpuščanj v slovenjgraškem podjetju poudarja, da je država pripravljena najti ustrezno rešitev za delavce. Kot napoveduje, bo v stiku z vodstvom podjetja. "Vedno smo se odzvali na kakršne koli težave v gospodarstvu in se bomo tudi zdaj," je zagotovil. "Lahko sporočim delavcem, kot sem tudi tistim v Ormožu, da je država pripravljena, da bo našla rešitev za njihovo usodo. Sem optimist, ker imamo kar nekaj interesentov za nadaljevanje proizvodnje v obeh primerih," je poudaril Počivalšek.
Sindikat in delavci presenečeni nad odločitvijo Adienta
Informacija je bila tako za delavce kot za sindikat veliko presenečenje, saj zaposleni po lanskem odpuščanju 119 delavcev v Adientu nadaljnjih odpuščanj glede na napovedi, da je dela dovolj do leta 2025, niso pričakovali.
Sekretar Zveze svobodnih sindikatov Slovenije, ki pokriva območje Koroške, Jaka Šilak, je povedal, da bo sindikat zapiranju tovarne ostro nasprotoval.
O načrtovanem zaprtju tovarne je direktor Adienta Tomaž Primožič v sredo obvestil tudi župana Mestne občine Slovenj Gradec Tilna Kluglerja. Tudi zanj je bila informacija presenečenje. "To bo velik udarec za Slovenj Gradec, predvsem bo to velik udarec za vse zaposlene v Adientu," je dejal Klugler. Veliko zaposlenih je prav iz slovenjgraške občine.
Klugler se zavzema za to, da preverijo vse možnosti pomoči zaposlenim. Predvidoma v petek se bo zato sestal s Primožičem, povabil bo tudi predstavnike Gospodarske zbornice Slovenije, je napovedal.
Položaj na koroškem trgu dela v zadnjem letu stabilen
Tudi za vodjo koroških uradov za delo Zavoda RS za zaposlovanje Jasmino Uršič je napoved nepričakovana in šokantna. Kot je izpostavila, po stečaju Preventovih družb doslej tako velikega odpuščanja na Koroškem ni bilo. Nazadnje je pred enim mesecem šla v stečaj družba Ravne Presses, brez zaposlitve je takrat ostalo 54 delavcev.
Iz podjetja Adient se na zavod za zaposlovanje še niso obrnili, je povedala Uršičeva, ki pa pravi, da je trenutni položaj na koroškem trgu dela stabilen, saj je ogromno potreb po zaposlenih z izobrazbo do pete stopnje, torej za poklice v predelovalni dejavnosti, kovinarstvu, gradbeništvu, lesarstvu, logistiki in podobno.
Za nekaj delavcev iz proizvodnje – ti imajo določeno delovno kondicijo in ročne spretnosti – so po besedah Uršičeve trenutno na Koroškem možnosti zaposlitve, a ne za tako veliko ljudi.
Večjo težavo za ponovno zaposlitev pa vidi za tiste strokovnjake iz Adienta, ki imajo višjo stopnjo izobrazbe, za tehnologe, prodajo, nabavo in podobno. Na Koroškem je namreč manj razpisanih delovnih mest z dodano vrednostjo.
Trenutno je na Koroškem registrirano brezposelnih 2416 ljudi, ta podatek že kar nekaj časa ni bil tako nizek, je še dejala Uršičeva. Kljub enoletnim drugačnim razmeram na trgu dela in kljub epidemiji covida-19 se trg dela na Koroškem namreč ni tako zelo spremenil v negativno smer, razpisanih delovnih mest je od poletja precej, je še povedala Uršičeva.
Pojasnili razloge za zaprtje obrata: Slovenija z vidika stroškov ni več najboljša država
Razloge za zaprtje tovarne pa so podrobneje predstavili tudi v Adientu. Kot so navedli v multinacionalki, so notranja preverjanja in pogovori s ključnimi kupci pokazali, da Slovenija z vidika stroškov ni več najboljša država. K odločitvi za zaprtje tovarne v Slovenj Gradcu so prispevali tudi slabe napovedi za v prihodnje in poslabšanje stroškovne konkurenčnosti.
"Lokalno in regionalno poslovodstvo si je močno prizadevalo, da bi pridobilo nove poslovne priložnosti za tovarno v Slovenj Gradcu, a pomembnejših rezultatov niso dosegli," je pisno pojasnila direktorica komuniciranja za območje Evrope in Afrike pri Adientu Claudia Steinhoff. Dodali so, da so sicer skrbno preverili vse alternativne scenarije za ohranitev proizvodnje in zaposlenih v Slovenj Gradcu.
"Na žalost zaradi pritiskov na stroške v avtomobilski industriji, ki jih je vpliv epidemije še povečal, analize niso pokazale druge možnosti kot zaprtje tovarne," so zapisali v Adientu.
V koncernu še navajajo, da so pripravili načrt organizirane postopne ukinitve proizvodnih dejavnosti do konca leta 2021. Pri tem bodo, kot zagotavljajo, ustrezno sodelovali s predstavniki zaposlenih in sledili zakonodaji. Do konca leta bo delo izgubilo 412 ljudi, preostalih 18 pa maja prihodnje leto, ko bo obrat dokončno zaprt, so navedli v Adientu.
Načrtovana ukinitev proizvodnje v Slovenj Gradcu po navedbah koncerna ne bo vplivala na izpolnjevanje obveznosti do dobaviteljev in kupcev.
Ameriški koncern Adient je pomemben svetovni dobavitelj avtomobilskih sedežev ali posameznih komponent za avtomobilske sedeže s skupno okoli 77.000 zaposlenimi v 32 državah sveta. Po vsem svetu ima multinacionalka trenutno 202 proizvodna obrata.
Koncern zagotavlja razvoj, oblikovanje in izdelavo avtomobilskih sedežev, ki jih letno vgradijo v več kot 19 milijonov vozil. Skupno število proizvodnih obratov Adienta po svetu se je v zadnjih dveh letih zmanjšalo za 12, število zaposlenih pa se je v tem času zmanjšalo za okoli 7000, še kažejo javno dostopni podatki.
Proizvodni obrat Adienta v Novem mestu ostaja odprt
Družba Adient Slovenj Gradec, d. o. o., je do oktobra 2016 pripadala koncernu Johnson Controls International, od takrat dalje pa je v 100-odstotni lasti skupine Adient.
Po podatkih iz zadnjega na Ajpesu objavljenega letnega poročila (na dan 30. september 2019) je slovenjgraška družba Adient poslovno leto 2019 končala z nekaj več kot 90 milijoni evrov prihodkov, kar je bilo desetino manj kot leto prej.
V letu 2019 je imelo podjetje v povprečju 666 zaposlenih, kar je bilo prav tako za desetino manj kot v 2018. Zmanjšanje števila zaposlenih je bilo posledica nižje realizacije zaradi izteka nekaterih proizvodnih programov.
V Sloveniji ima Adient proizvodni obrat tudi v Novem mestu, kjer izdelujejo sedežne garniture za vozila znamke Renault in Daimler, ki se prodajajo v Sloveniji, na evropskem trgu in na Kitajskem. V letu 2019 je imelo to podjetje v povprečju 295 zaposlenih, kažejo podatki iz zadnjega objavljenega poslovnega poročila.
Predstavnik tega podjetja Borut Varga je povedal, da Adient v novomeškem obratu ničesar ne zapira in da torej vse ostaja, kot je.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje