Slovenska živilska industrija, ki je bila v nekdanji skupni državi z znamkami Droga, Kolinska, Radenska, Fructal, Alpsko mleko in trgovsko verigo Mercator najbolj razpoznavna, ni več v slovenskih rokah.
Neučinkovita poslovna politika, nerazumno zadolževanje, nesposobni menedžerji so jo pahnili v tuje roke, pravzaprav v roke naših nekdanjih "južnih bratov", za katere smo menili, da so poslovno daleč za nami. Za najuspešnejše pri prevzemih so se izkazali Hrvati.
V slovenski javnosti je sicer najbolj odmeval lanski prevzem Mercatorja od Agrokorja, a prodaja Droge Kolinske skupini Atlantic leta 2010 je bila pravzaprav začetek konca. Vmes je sledil nakup Ljubljanskih mlekarn od Dukata, ki je sicer v lasti francoskega Lactalisa, obeta se prevzem ljubljanskega Žita, ki naj bi ga kupila Podravka iz Koprivnice.
Primer uspešnega prevzema je Droga Kolinska, ki v lasti skupine Atlantic dosega zelo dobre rezultate. Kako lastništvo Agrokorja vpliva na poslovanje Mercatorja, še ni znano, od prevzema je minilo premalo časa in tudi Agrokor je pri objavi poslovnih izidov dokaj zaprto podjetje. Podravka, ki naj bi prevzela Žito, ima za preteklo leto zaradi odprodaje nekaterih kapitalskih vložkov ugodne poslovne izide, a njeno sprotno poslovanje je daleč od idealnega.
Vsa tri podjetja, skupino Atlantic, Agrokor in Podravko pa druži skupna lastnost, nimajo težav s financiranjem svojih poslovnih načrtov. Od kod denar? Hrvaška je svoj bančni sektor konsolidirala že pred šestimi leti, njen drugi pokojninski steber razpolaga z milijardami evrov kapitala, menedžment v treh prej omenjenih podjetjih pa uživa zaupanje tudi v tujih finančnih krogih. Nekaj, kar Sloveniji očitno manjka.
Vanja Vardjan, RTV Slovenija
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje