Počivalšek je na novinarski konferenci v Ljubljani dejal, da je povpraševanje znotraj Evropske unije za zdaj nespremenjeno, ne bo pa gostov iz Rusije, medtem ko bo gostov iz Ukrajine precej manj.
Poleg tega bodo verjetno čezatlantski gostje previdnejši pri potovanjih v Evropo, zaradi zapore preletov bo vpliv na prihod gostov iz Azije, ki bodo lahko prihajali, a bodo poti daljše in dražje, je dodal.
"Vpliv te krize bomo čutili tudi v Sloveniji, neposredno na turističnem delu, posredno pa na vplivu na gospodarstvo Slovenije in Evrope," je povedal Počivalšek in poudaril, da se bo moral turizem ob podpori države prilagoditi in skušati nadomestiti izpad.
Dražja energija zvišuje tudi cene v turizmu
Ogrožena je trgovinska zamenjava z Rusijo in Ukrajino, tako neposredno kot v trgovanju prek držav EU-ja, vpliv bo tudi na področju energetike. Kot na preostalo gospodarstvo bo tudi na turizem vplivalo zvišanje cen energije, goriva in hrane, kar bo vplivalo tudi na višje stroške poslovanja in predvidoma tudi na cene turističnih storitev, kar bi lahko vplivalo na povpraševanje.
Gostje iz Rusije v Rogaški Slatini predstavljali 40 odstotkov obiska
Gostje iz Rusije so pred pandemijo v Sloveniji ustvarili štiri odstotke prenočitev, pri čemer so ostajali dlje kot drugi, v povprečju devet dni, in so tudi več porabili, v povprečju 175 evrov na dan. Minister meni, da bodo najbolj prizadeta slovenska zdravilišča, ki imajo tradicionalno veliko ruskih gostov, med občinami pa Rogaška Slatina, kjer so gostje iz Rusije ustvarili 40 odstotkov obiska.
"Podjetja morajo poiskati druge trge"
"V teh primerih bodo morala podjetja poiskati druge ciljne trge, pri tem jim bo pomagala tudi Slovenska turistična organizacija (STO)," je napovedal minister. Vpliv vojne bo odvisen od tega, kako dolgo bo trajala, zato bo treba prestrukturiranje turizma vzeti resno. Gospodarstvo in država prek STO-ja se bosta morala skupaj odločiti, kje poskušati nadomestiti te trge, je dejal Počivalšek. "Ne glede na to, da se zna zgoditi, da bo ta norija z vojno hitro končana, bo vpliv na turizem daljši, kot pa bo trajala sama vojna," je ocenil.
STO promovira doživetja v naravi in športni turizem
Slovenska turistična organizacija (STO) je po novinarski konferenci sporočila, da je slovenski turizem lani dosegel boljše rezultate kot leta 2020. Letos se bo gospodarsko ministrstvo osredotočilo na dejavnosti za spodbudo investicijskega cikla v turizmu s 140 milijoni evrov, sprejem nove strategije razvoja turizma ter na prilagoditev turistične promocije Slovenije na bližnje trge.
Med ključnimi projekti STO-ja je letos spodbujanje digitalne preobrazbe slovenskega turizma. Osrednja komunikacijska tematika slovenskega turizma v obdobju 2022–2023 so dejavna doživetja v neokrnjeni naravi in športni turizem.
Promocija uperjena na premožnejše goste iz bližnjih držav
"Na STO-ju smo dejavnosti za leto 2022 pripravili v sodelovanju s slovenskim turističnim gospodarstvom in prilagojeno razmeram okrevanja turizma, omejitvam potovanj ter upoštevaje negotove mednarodne razmere," je sporočila v. d. direktorja Ilona Stermecki.
Promocijske dejavnosti so po njenih besedah usmerili na bližnje evropske trge, trudili se bodo privabiti goste z višjega plačnega razreda.
"Nadaljujemo in nadgrajujemo zeleno zgodbo slovenskega turizma z edinstvenimi in inovativnimi doživetji ter dejavnostmi nadgradnje Zelene sheme slovenskega turizma, kot je spodbujanje izločitve plastike za enkratno uporabo iz gostinske in turistične ponudbe," je še sporočila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje