Koširjeva je na tiskovni konferenci prvega socialnega podjetja za socialni marketing Iz principa napovedala, da Evropska komisija podpira socialno podjetništvo, ker se je izkazalo, da se tovrstna podjetja, ki jim primarni interes ni dobiček, ampak delovanje v javnem oziroma družbenem interesu, lažje spopadajo s krizo.
Vlada bo kmalu potrdila strategijo socialnega podjetništva
Napovedala je tudi, da bo vlada v tednu ali dveh potrdila Svet za socialno podjetništvo, z njim pa tudi dolgo pričakovano strategijo države na tem področju. »Pogled naših nevladnih in drugih organizacij je bil do zdaj napačen, da bodo sredstva kar redno prihajala. Seveda lahko država podpre projekte, toda tudi lokalno okolje oziroma občine morajo postati prijaznejše okolje socialnim podjetnikom in jim, denimo, po ugodnejših cenah oddajati poslovne prostore. Toda tudi socialna podjetja morajo dojeti, da so zasebna podjetja,« je dejala direktorica direktorata za trg dela in zaposlovanje na ministrstvu Damjana Košir.
Naj tudi zasebni kapital izkaže interes
Oblikuje se tudi Sklad 05, ki naj bi pritegnil zasebni kapital, zainteresiran za podporo socialnih podjetjih, po vzoru na tiste, ki obstajajo v tujini. »Počasi bodo šle stvari v pravo smer tudi pri nas,« je optimistična Damjana Košir. Kot dodatno spodbudo je poudarila potrebo po spremembi zakona o spodbujanju podjetništva. Zdajšnji lahko namreč pomoč dodeli le gospodarskim družbam, socialna podjetja, ki so registrirana kot društva, zavodi, ustanove in zadruge, pa do tovrstne pomoči niso upravičena. Tudi pri javnih naročilih se je zavzela za pozitivno diskriminacijo socialnih podjetij.
Socialni marketing Iz principa
Ker je socialno podjetništvo v Sloveniji nerazvito v primerjavi z EU-jem, je s pomočjo evropskih in slovenskih sredstev nastalo tudi prvo socialno podjetje za socialni marketing Iz principa. Skupaj z nevladno organizacijo Drog Art so pripravili projekt, pri katerem bodo z mentorjem izobrazili nekaj nekdanjih zasvojencev z mamili in drugih mladih do 25 let starosti za grafično oblikovanje in druge veščine, ki so nujne pri marketingu.
Ukvarjali se bodo z zasnovo in oblikovanjem tiskanih materialov, izdelavo celostne grafične podobe, izdelavo oziroma prenovo spletnih strani. Med njihovimi naročniki sta tudi Mreža nevladnih organizacij »Plan B za Slovenijo« in bodoča prva socialna trgovina v Mariboru Sotra. »Ker se naša dejavnost financira iz evropskih skladov, lahko nevladnim organizacijam ponudimo popuste oziroma se jim cenovno približamo, one pa si nas lahko privoščijo,«pojasni vodja projekta Iz principa Tanja Rudolf Čenčič.
Dobrodošle izkušnje DrogArta
Nekatere udeležence izobraževanja bodo tudi zaposlili do konca leta 2014. Po izteku projekta pa bodo lahko tukaj nadaljevali delo ali šli drugam svojo poklicno pot. Matej Sande iz Združenja DrogArt je izpostavil izkušnje svoje organizacije v 14 letih delovanja na področju zmanjševanja vpliva mamil pri mladih. Ta je razdelila skoraj milijon in pol različnih materialov s področja komuniciranja z javnostjo in bila pri tem opazna in vplivna prav pri segmentu mladih, kar korporativne agencije za odnose z javnostmi v tolikšni meri niso. »Agencije znajo tržiti proizvode, ne znajo pa doseči socialnih sprememb,« je prednosti socialnega marketinga navedel Sande.
Mladim kreativna delovna mesta!
Mladim in ljudem, ki imajo izkušnje z zasvojenostjo z mamili, zaradi česar na trgu dela težje konkurirajo, želijo v DrogArtu ponuditi kreativna delovna mesta. Njihovi izdelki oziroma storitve bodo namenjene predvsem nevladnim organizacijam, vendar tudi tržnim podjetjem.
»Socialni marketing je odziv na ogromne potrebe nevladnih organizacijah,« je razloge za nastanek projekta in novega socialnega podjetja povzela Tanja Rudolf Čenčič.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje