Podatki so pokazali, da se je njen izvoz decembra prvič po 14 mesecih spet povečal. V primerjavi z decembrom leta 2008 so zaznali 17,7 odstotka višji izvoz, kar pomeni, da je vrednost kitajskega blaga, namenjenega za izvoz, v celotnem letu 2009 znašala več kot 1.200 milijard (10 na 12 potenco) ameriških dolarjev. S tem je azijski velikan prehitel prvič prehitel Nemčijo, ki bo leto po napovedih njihove zunanjetrgovinske organizacije končala pri 1.170 milijard dolarjev.
Čeprav je Kitajska prehitela Nemčijo, pa je kitajska državna televizija CCTV sporočila, da je obseg njihove celotne trgovine (uvoz in izvoz) lani v primerjavi z letom 2008 padel za 13,9 odstotka.
Nova zmaga Kitajske je predvsem simboličen dosežek, a hkrati kaže tudi na sposobnost njihovih prilagodljivih tovarn, v katerih je cena dela nizka, da dosegajo dobre poslovne rezultate v svetu tudi ob zmanjšanjem povpraševanju, ki ga je povzročila finančna kriza.
Kljub temu pa se je kriza poznala pri politično občutljivem trgovinskem presežku Kitajske, ki se je leta 2009 zmanjšal za 34 odstotkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje