Kot je povedala zunanja ministrica Tanja Fajon, je zelo ponosna na uspešne zgodbe slovenskega gospodarstva, ki zna zelo dobro izkoristiti različne nišne priložnosti, zato vlada dela na njegovi nadaljnji internacionalizaciji in diverzifikaciji.
"Glavno sporočilo v svet je, da je Slovenija lepa dežela, ambasadorka in promotor potenciala, kreativnosti, ustvarjalnosti, pameti in zelenega. Priložnosti v svetu se odpirajo. Zagotovo smo z izvolitvijo v Varnostni svet ZN-a zdaj v novem startnem položaju, zato bomo gospodarstvu pomagali odpirati vrata skozi diplomacijo na nove trge," je dejala Fajonova.
Tokratni dogodek je povezal okoli 200 slovenskih podjetij, politiko in stroko, po njenih besedah pa je to izjemna priložnost za izmenjavo izkušenj. Prišlo je tudi okoli 20 ekonomskih svetovalcev in veleposlanikov, ki v svetu predstavljajo nišne možnosti Slovenije, povezane z vodo, gozdovi in čistim zrakom, torej stvarmi, ki jih številni v svetu pogrešajo ter zato tudi zelo cenijo.
Han: Treba je zadržati konkurenčnost slovenskega gospodarstva
Po besedah gospodarskega ministra Matjaža Hana se oba z zunanjo ministrico zavedata, da je slovensko gospodarsko zelo izvozno naravnano in da je v globalnem svetu nujno zadržati njegovo konkurenčnost ter obstoječe trge. Z uspešno opravljeno nalogo slovenske diplomacije in izvolitvijo države v varnostni svet pa se po njegovem gospodarstvu odpira ves svet.
"To je treba izkoristiti z roko v roki z gospodarstvom, in verjamem, da smo na to pripravljeni," je dejal Han, ki med konkretnimi načrti za podporo gospodarstvu vidi možnosti tudi pri hitrejšem vzpostavljanju diplomatske mreže po svetu. Ob tem se zaveda, da brez strukturnih sprememb doma ne bo šlo.
Tanja Fajon je dodala, da so v zadnjem letu pripravili vrsto poslovnih dogodkov, obiskali tudi tiste dele sveta, kjer Slovenije ni bilo že več kot desetletje. Tako so v odzivu na energetsko krizo med drugim podpisali sporazum z Alžirijo, gospodarske sporazume z Uzbekistanom, Kirgizijo in Argentino, še naprej pa iščejo priložnosti za slovensko gospodarstvo.
Podkrižnik: Treba bo še marsikaj narediti
Eno od podjetij, ki sodijo v t. i . klub ambasadorjev slovenskega gospodarstva, je Podkrižnik iz Nazarij, njegov direktor Iztok Podkrižnik pa je dejal, da je to zanje velika čast in odgovornost, saj v tujini ne predstavljajo samo svojega podjetja, ampak vso državo.
Slovenija ima po njegovem veliko priložnosti, da v prihodnje kreira ogromno novih produktov, za kar pa so potrebni usposobljeni kadri. Prav na tem področju bo treba še marsikaj narediti, je dodal Podkrižnik, prepričan, da bo to z medsebojnim sodelovanjem vseh uspelo.
Pahor: Slovenija ima slavno prihodnost
Na konferenci so udeleženci sicer govorili o trendih mednarodnega poslovanja, o prepoznavnosti, izzivih in priložnostih za izvozno usmerjeno slovensko gospodarstvo. Med gosti je bil tudi nekdanji predsednik Borut Pahor, ki je pred skorajšnjo obletnico slovenske osamosvojitve dejal, da je mednarodni položaj države dobra tri desetletja pozneje skoraj točno tak, kot smo si ga takrat želeli.
Ob tem je poudaril, da je Slovenija država, ki je ustvarjena za trajnostni razvoj in ima priložnost doseči presežne rezultate. Potem ko se je v prvih letih osredinjala na Evropo, pa je bilo treba zaradi naših interesov zakorakati tudi iz nje, kar pa je v preteklosti potekalo še nekoliko sramežljivo.
"Absolutno pa sem prepričan, da ima Slovenija slavno prihodnost, saj je v svetu priznana kot ugledna in varna. Če bomo gospodarstvu dali priložnost ter ugodno poslovno okolje s privlačno davčno politiko, čim manj birokratskimi ovirami in čim več svobodne gospodarske pobude, potem bo država toliko bolj uspešna," je dejal Pahor.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje