Podatki finančne uprave kažejo, da je bilo do zdaj v celoti ali delno unovčenih 17 odstotkov bonov, porabljenih pa je nekoliko manj kot 14 odstotkov denarja, ki je na voljo.
Daleč največ bonov je bilo do zdaj porabljenih na obali. V Piranu je bilo unovčenih slabih 64 tisoč bonov v vrednosti 9,9 milijona evrov. Uspešni pri privabljanju domačih gostov so bili tudi v Izoli z 18 tisoč, Kopru z 12 tisoč in Ankaranu z 11 tisoč unovčenih bonov.
Slovenci so se poleg tegaa odločali tudi za obisk gora. Največ obiskovalcev je po pričakovanju imela občina Kranjska Gora s 25 tisoč unovčenimi boni, sledita pa Bohinj z 21 tisoč in Bled z 12 tisoč koriščenji. Podobno število uporabljenih bonov kot na Bledu so imeli v bovški občini, v Tolminu pa pol manj.
Med zdraviliškimi občinami so največ obiskovalcev, ki so uporabili bone, privabili v Brežicah, sledijo pa jim v Moravskih Toplicah, Podčetrtku, Zrečah in Laškem.
Mestni osmoljenci
Največji upad turistične dejavnosti in posledično tudi manjše koriščenje bonov v Turistično gostinski zbornici Slovenije opažajo v mestnih in igralniških destinacijah. V Ljubljani je bilo unovčenih le dobrih tri tisoč bonov, v Mariboru pa le dva tisoč bonov.
"Po podatkih naših večjih članov je zasedenost kapacitet v letošnji poletni sezoni zelo različna med posameznimi cilji. Najbolj so z obiskom zadovoljni na Obali, saj so kapacitete praktično polne. Sledijo termalne destinacije in alpski kraji, največji izpad v primerjavi z lanskim letom pa je v mestih in tudi igralniških destinacijah. Ponekod povprečna mesečna zasedenost komaj presega 10 odstotkov," je podatke za STA pojasnil direktor zbornice Fedja Pobegajlo.
"Vse navedeno ... kaže na klasične motive večine gostov ‒ počitnice na morju, v termah in hribih. Kljub privlačni in pravočasni kampanji Slovenske turistične organizacije so gostje, ki raziskujejo slovenske pokrajine, v manjšini," še doda Pobegajlo.
Nizka stopnja koriščenja
Kot še ugotavljajo v zbornici, je poraba bonov bistveno nižja od pričakovanj, zato predlagajo, da se rok za njihovo koriščenje podaljša do naslednje jeseni. Ukrep uvedbe bonov je sicer močno pomagal določenim turističnim ponudnikom, kljub temu pa je v povprečju zasedenost vsaj za tretjino nižja kot lani.
Poleg tega boni ne pomagajo večjemu segmentu turizma, kot so potovalne agencije, prevozniki, igralništvo, gostinstvo, najem avtomobilov in podobno. Kot opažajo v zbornici zunajpenzionska poraba gostov, ki uporabljajo bone za najem nastanitve, ne nadomešča izpadlih prihodkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje