Kaže, da bo Adria Airway smela najeti kratkoročno posojilo, s katerim bo
Kaže, da bo Adria Airway smela najeti kratkoročno posojilo, s katerim bo "prezimila". Foto: MMC RTV SLO

Ko enkrat začneš pospravljati, kar se je nabiralo v, denimo, zadnjih 30 letih, so stvari resne.

Maks Tajnikar
Maks Tajnikar
Maks Tajnikar po kratkoročni sanaciji napoveduje tudi kadrovsko. Foto: MMC RTV SLO

Problematičen ostaja odnos z dobavitelji (ti so večinoma v tujini), ki jim Adria Airways dolguje manj kot 30 milijonov evrov. "In seveda če Adria nima kratkoročnega zadolževanja, nima kratkoročne podpore pri poslovanju, potem se povečuje dolg do dobaviteljev in to izredno izpostavlja Adrio v teh mednarodnih odnosih," je dejal predsednik upravnega odbora Adrie Maks Tajnikar.

V sanacijo naj bi se tako vključili tudi domači dobavitelji, ki jim je družba že predstavila program sanacije. Ta predvideva dokapitalizacijo z delno konverzijo terjatev v kapital, znižanje zadolženosti in reprogram posojil za sedem let ob zmanjšanju stroškov dela. Zaposleni so tako že privolili v 20-odstotno znižanje plač, kar je bil prvi korak pri uresničitvi zastavljenih ukrepov.

Brez kratkoročnega posojila Adria zime ne bo "preživela"
Zdaj so po Tajnikarjevih besedah za uspeh prestrukturiranja najpomembnejše banke, ki jim družba dolguje 80 milijonov evrov. Strinjanje s sanacijo naj bi bil prvi korak k najetju premostitvenega posojila od treh do štirih milijonov evrov.

Kratkoročno kreditiranje namreč vsako leto omogoča, da Adria Airway "preživi" zimo, zato se je letos, ko tega posojila (še) ni dobila, znašla v še večjih težavah. Po dogovoru o kratkoročnem posojilu se bo letalski prevoznik skušal dogovoriti z vsako od bank upnic o prestrukturiranju in konverziji terjatev ter reprogramu posojil.

Pogovorom z bankami naj bi sledili pogovori z domačimi partnerji, med katerimi sta Aerodrom Ljubljana in Petrol, Adria pa bo za pomoč zaprosila tudi državo.

Najprej kratkoročna, nato kadrovska sanacija?
Banke sodelovanja pri sanaciji ne pogojujejo s kadrovskimi menjavami. Po Tajnikarjevih besedah taka zahteva v tem trenutku ni smiselna, bo pa po koncu kratkoročne sanacije treba potegniti tudi določene kadrovske poteze, pri čemer "ne gre le za izvršnega direktorja, gre tudi za drugo in tretjo raven menedžmenta v Adrii".

Maks Tajnikar vodi tudi pogovore z morebitnimi tujimi vlagatelji v slovenskega letalskega prevoznika, pri čemer računajo na tesnejše sodelovanje z nemško Lufthanso.

Ko enkrat začneš pospravljati, kar se je nabiralo v, denimo, zadnjih 30 letih, so stvari resne.

Maks Tajnikar