V ZSSS-ju in Svizu so v skupni izjavi za javnost zapisali, da se pridružujejo odločnim zahtevam za izgradnjo drugega tira Koper-Divača ter zahtevam po odpravi vseh škodljivih sklepov Slovenskega državnega holdinga (SDH), ki po njihovem mnenju vodijo v uničenje Luke Koper.
Zlasti nasprotujejo možnosti, da bi bilo koprsko pristanišče prodano tujcem, ki po njihovem prepričanju zastopajo zgolj interese kapitala. Zahtevajo tudi obrambo slovenske infrastrukture, saj njena razprodaja po njihovem prepričanju objektivno uničuje še tisto malo suverenosti, ki jo država premore.
Ob zadnjem dogajanju v povezavi z Luko Koper so opozorili tudi na problematično upravljanje SDH-ja, ki po njihovem prepričanju zahteva korenite spremembe. Menijo, da v nadzornem svetu holdinga ne bi smeli imeti več vodilne vloge predstavniki države, ampak bi bili enakovredni z njimi tudi predstavniki delavcev.
Podporo zaposlenim v Luki Koper pri njihovem odporu proti ukrepom države kot največjega lastnika podjetja so danes izrekli tudi v Združenju svetov delavcev Slovenije.
Dragonja znova priznal napako
Državni sekretar na ministrstvu za finance Metod Dragonja je danes še enkrat priznal napako, da je na petkovi seji komisije za nadzor javnih financ navajal podatke o donosu na kapital Luke Koper med letoma 2011 in 2013. Takrat je bil povprečni donos na kapital 2,5 odstotka, a se je do letošnjega prvega četrtletja zvišal na 15,4 odstotka.
Še vedno je prepričan, da bi morala Luka Koper svoj dividendni donos podvojiti. "S tako izraženim pričakovanjem sem očitno prestopil polje nedotakljivosti podjetja. Vodstvo Luke Koper si še vedno predstavlja, da si cilje lahko postavlja družba sama in da za njih določbe strategije upravljanja podjetij v državni lasti ne veljajo," je komentiral državni sekretar.
Poziva organe, naj preverijo Luko Koper
V javnosti je po njegovih besedah v celoti prezrto ostalo opozorilo, da Luka Koper "že daljše obdobje sistematično krši koncesijsko pogodbo z državo in nepregledno in neustrezno izkazuje vlaganja v javno infrastrukturo ter vrednost teh vlaganj".
Zato je računskemu sodišču javno predlagal, da izvede revizijo upravljanja javne infrastrukture v Luki Koper in izvajanja koncesijske pogodbe. Delničarjem Luke je hkrati predlagal, naj na prihajajoči skupščini začnejo upravo spraševati o stroškovni učinkovitosti, inšpektoratu za delo in finančni upravi pa, da preverita obseg zaposlovanja v Luki Koper prek espejev in po njegovih besedah sistematično izogibanje plačevanja davkov in prispevkov.
Važna je dodana vrednost projetka, pravi Bulčeva
V zvezi z dogajanjem v Luki Koper in drugim tirom je s primorskimi gospodarstveniki danes spregovorila tudi evropska komisarka Violeta Bulc, je poročal Radio Koper. Po njenih besedah projekt drugega tira doslej ni bil prepričljiv, saj mu manjka tako finančna konstrukcija kot utemeljitev, zakaj je pomemben za Evropo.
Poleg bančnih posojil so na voljo trije mehanizmi za pridobivanje evropskega denarja, toda bistvena je poslovna zgodba, je opozorila komisarka: "Ne omejujte se na denar in naj ne bo denar razlog, zaradi katerega se za ta tir odločate oziroma odločamo. Ključno je, ali je potreba in kakšno vrednost bomo ustvarili s to rešitvijo. Z drugimi besedami: gre za volumen, gre za promet, ki ga želimo pretovoriti. To je vprašanje. Če bo poslovna zgodba močna, bo denar prišel."
Na opozorila gospodarstvenikov, da javno-zasebnega partnerstva za gradnjo takega projekta ne poznajo nikjer drugje, je komisarka odgovorila: "Evropska unija do zdaj ni imela ustreznih mehanizmov za povezovanje zasebnega kapitala. Junckerjev načrt je zdaj prvi mehanizem, ki lahko to ponudi."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje