Interpelacija, kot je razložil poslanec ZL-ja Matej T. Vatovec, bo v prvi točki poudarila neodgovorno ravnanje pri gradnji drugega tira. Naslednji očitek je revizija projekta, ki je šele pred kratkim dobila izvajalca, tu pa je po Vatovčevih besedah treba poudariti še zgodbo okoli državnega podjetja 2TDK, ki je bilo ustanovljeno. Začetna namera je bila, da bi bilo podjetje ustanovljeno z zakonom, nato pa se je ustanovilo s sklepom vlade brez javne obravnave. "Poteze okoli drugega tira jasno kažejo, da ima minister v mislih vse prej kot čimprejšnjo gradnjo drugega tira - neke druge interese," je dejal.
Druga točka interpelacije bo izpostavila sum nezakonitega vplivanja na nadzornike Luke Koper, tretja, po Vatovčevih navedbah središčna točka interpelacije, pa se tiče privatizacije državne infrastrukture. "Glavno pozornost moramo postaviti ravno na plan, ki je predviden za gradnjo drugega tira," je poudaril.
Minister zanika očitke
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je zanikal kakršno koli vlogo pri menjavi nadzornikov v Luki Koper. Očitke prve nadzornice Alenke Žnidaršič Kranjc je označil za popolnoma neutemeljene in jo pozval k javnemu opravičilu. Meni tudi, da bo očitke iz interpelacije brez težav ovrgel.
Marko Jazbec, Peter Gašperšič. Ključna akterja v zadevi Luka Koper ob 20.00 v studiu Tarče. O ozadjih spopada za Luko Koper bodo govorili še Mladen Jovičić, Alenka Bratušek, Simona Toplak, Bogomir Kovač, čustven odziv Primorcev bodo komentirali Marko Pavliha, Drago Mislej Mef, Bruno Korelič.
Minister je v izjavi za medije pred sejo vlade izrazil obžalovanje, da je dogajanje prešlo na to raven. Vlada nima nikakršnih načrtov za privatizacijo Luke Koper, pač pa si ves čas prizadeva najti rešitev za gradnjo drugega tira, je povedal. Gašperšič ob tem pričakuje "ustreznejše sodelovanje" Luke Koper.
Očitki na račun ministra
Dejavnosti, ki trenutno potekajo v zvezi z Luko Koper, imajo hude zametke korupcije ter priprave na pranje denarja in pobiranje provizij, kar vsi vedo, je v intervjuju za Primorske novice dejala Alenka Žnidaršič Kranjc. Predsednik uprave SDH-ja Marko Jazbec pa po njenih besedah uporablja zelo grobe metode.
Zanikala je tudi navedbe Gašperšiča, da sta po telefonu govorila le enkrat, in sicer ko se je pozanimal, zakaj je iz uprave Luke odstopil Tine Svoljšak. "To ni res. Z Gašperšičem sva komunicirala na začetku leta 2015, štiri mesece prej, preden je odstopil Svoljšak. Gašperšič me je klical že šest mesecev po tem, ko je bil Matić imenovan, in zahteval, da ga razrešim," je pojasnila.
SD in DeSUS podpore Gašperšiču vnaprej ne zagotavljata
Podpora ministru za infrastrukturo Petru Gašperšiču ob njegovi interpelaciji očitno tudi v koaliciji ni samoumevna. Tako predsednik SD Dejan Židan kot prvak DeSUS Karl Erjavec sta sporočila, da od ministra pred odločitvijo o tem pričakujeta pojasnila.
V SD podpisov pod interpelacijo ne bi prispevali, tudi če bi jih k temu pozvali, saj bi bilo to kršenje koalicijskega sporazuma, je po današnji seji predsedstva SD dejal Židan. Do interpelacije, ki so jo vložili poslanci ZL in nepovezani poslanci, pa se bodo kot stranka še opredelili. Tudi Erjavec je za STA navedel, da bodo z odločitvijo o podpori ministru počakali na njegove odgovore.
Klemenčič: Upravičen dvom, da gre za spopade lobijev
Odzval se je tudi pravosodni minister Goran Klemenčič. "Mislim, da upravičeno pri državljanih, vključno z mano, zbuja dvom, da gre za spopade lobijev, klanov in da je javni interes tukaj v ozadju. Tu govorimo o delovanju SDH-ja, pa tudi o delovanju nadzornikov," je dejal za Televizijo Slovenija.
Bulčeva upa na uspešno izvedbo projekta drugi tir
Na dogajanje v Luki Koper se je odzvala tudi evropska komisarka Violeta Bulc. Sama verjame, da bo razum prevladal, da se bodo vsi deležniki na konstruktiven način povezali in si prizadevali za gradnjo drugega tira, ki je pomemben tako za Slovenijo kot širši prostor.
Dodala je, da je zanjo kot komisarko pomembna predvsem izjava predsednika vlade Mira Cerarja, ki je v Bruselj sporočil, da bo drugi tir zgrajen.
Pri tem je komentirala neuspešno kandidaturo omenjenega projekta za evropska sredstva. Kot je poudarila, projekt drugi tir res ni bil uspešen, a tudi ni bil zavrnjen. "Imel je neke pomanjkljivosti, predvsem niso bile navedene natančne finančne konstrukcije in ni bila dovolj jasno izražena dodana vrednost, ki jo bo ta trasa prinesla tako za cel koridor kot za Slovenijo," je pojasnila.
Ti dve pripombi sicer po njenih besedah ne bi smeli biti prevelik izziv, če se vlada zavzema za izvedbo projekta. Presodila je, da bi bil lahko naslednji sklic za tovrstne projekte leta 2018, ko bodo porabljeni vsi ostanki iz državnih ovojnic kohezijskih držav in bo denar, ki bo ostal, na voljo za splošne projekte.
"Na ta klic se bodo lahko javili različni projekti, seveda pa bodo imeli preferenčni položaj tisti, ki so tudi na naših prioritetnih listah," je dejala in pri tem naštela železnice, čezmejna sodelovanja in vse, kar bo vezano na digitalizacijo in inovativne rešitve.
Glede drugega tira Evropska komisija po besedah komisarke verjame, da bo zaveza, ki je bila dana leta 2014, izpeljana. "Za nas je jadranski koridor zelo pomemben, saj povezuje severnojadranska pristanišča z osrednjimi industrijskimi conami EU-ja. Prav zaradi tega ne gledamo na to samo kot na projekt za Slovenijo, ampak kot na projekt, ki je del neke evropske strategije," je še povedala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje