Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

Razpis je bil objavljen konec prejšnjega leta. Tudi tokrat so, kot so pojasnili, to storili na prošnjo interesentov, ki imajo zdaj za prijavo čas do 25. marca.

Na ministrstvu si želijo resnega partnerja, ki bi mariborsko letališče upravljal deset let z možnostjo podaljšanja. Če bo uspešen pri privabljanju letalskih prevoznikov, pa se bodo ti lahko potegovali tudi za subvencioniranje letalskih povezav.

Mariborsko letališče že tri leta in pol, vse od odhoda kitajskega podjetja SHS aviation, upravlja državna družba DRI upravljanje investicij.

Kot je v petek povedala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek, to ni dolgotrajna rešitev: "Mi še vedno upamo in verjamemo, da bomo dobili korektnega partnerja, ki bo vedel, kaj s tem letališčem v prihodnosti delati."

O tem, koliko je interesentov za upravljanje letališča, na ministrstvu še ne želijo govoriti. Zaradi dodatnih vprašanj pa so se odločili za drugo podaljšanje razpisa. Je pa po podatkih o lobističnih stikih podjetje SIDrone jeseni ministrstvu predstavilo idejo o možnosti vzpostavitve centra za vzdrževanje letal, pozneje pa tudi letalske šole za usposabljanje letalskih mehanikov in vzdrževalcev letal. A koncesija, ki bi jo podelilo ministrstvo, predvideva predvsem oživitev letališča z novimi poleti, ki bi jih v okviru napovedanega programa tudi subvencionirali.

Tega, da je državni prostorski načrt za mariborsko letališče že več let v sprejemanju, ministrica Bratušek ne vidi kot oviro pri oživitvi letališča: "Letališče Maribor ima že danes možnosti pristajanja in odletanja vseh primerljivih letal, ki pristajajo na letališču Ljubljana in vzletajo z njega."

Na sodišču pa še vedno potekajo sodni spori med državo in nekdanjimi kitajskimi najemniki letališča, ki državi med drugim oporekajo služnostno pravico na zemljiščih v njihovi lasti.