Premier Robert Golob je že pred podpisom memoranduma izrazil zadovoljstvo, da je Slovenija na tekmi za novo fazo pri Renaultovem prehodu v električno mobilnost premagala druge evropske lokacije. Podpisa memoranduma so se med drugim udeležili (od leve proti desni) gospodarski minister Matjaž Han, premier Golob, predsednik uprave Revoza Jože Bele in novomeški župan Gregor Macedoni. Foto: BoBo
Premier Robert Golob je že pred podpisom memoranduma izrazil zadovoljstvo, da je Slovenija na tekmi za novo fazo pri Renaultovem prehodu v električno mobilnost premagala druge evropske lokacije. Podpisa memoranduma so se med drugim udeležili (od leve proti desni) gospodarski minister Matjaž Han, premier Golob, predsednik uprave Revoza Jože Bele in novomeški župan Gregor Macedoni. Foto: BoBo

Koliko je vredna naložba in koliko bo novih zaposlitev, niso sporočili, je poročala TV Slovenija. Kot je poročala novinarka Petra Držaj, so zavrnili navedbe o 800 novih delovnih mestih, zagotovili pa so, da bodo ohranili 1400 sedanjih delovnih mest.

Podpis memoranduma o soglasju

Memorandum o soglasju so na slovesnosti v prostorih novomeške tovarne, ki od leta 1973 izdeluje Renaultove osebne avtomobile, podpisali premier Robert Golob, podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner in predsednik uprave Revoza Jože Bele.

V Revozu so do nedavnega sestavljali Renaultove modele Clio, Twingo in električni Twingo, a so izdelovanje starega twinga in električnega twinga letos sklenili, tako da trenutno v eni sami izmeni sestavljajo le model Clio 5. Z danes podpisanim memorandumom bo mogoče ohraniti proizvodnjo avtomobilov v Novem mestu, kjer je trenutno zaposlenih 1400 ljudi.

Prvi cilj po besedah predsednika uprave Revoza Jožeta Beleta je, da se ohrani trenutno število delavcev, a kot je dodal, z vzpostavitvijo novih procesov predvidevajo tudi odprtje novih delovnih mest, predvsem tistih z višjo dodano vrednostjo. Podpis memoranduma pa jim zagotavlja tudi stabilno poslovanje in napredek, tako na področju digitalizacije kot umetne inteligence, razogljičenja in trajnostne mobilnosti, je dejal.

V skladu z memorandumom lahko Renault pri investiciji v zagon proizvodnje novega modela računa na podporo države. Vlada je namreč naložbo prepoznala kot strateško ter izrazila močno voljo, da podpre proizvodnjo električnih avtomobilov v Revozu. Pri čemer pa za zdaj še ni znano, s kolikšnimi sredstvi in pod kakšnimi pogoji.

Pogajanja so stekla pred letom in pol, ko je bila prihodnost Revoza zelo negotova, je povedal Golob in spomnil, da se je novomeška tovarna takrat spopadala z zmanjšanjem števila izmen ter zmanjšanjem števila zaposlenih. "Danes podpisujemo zavezo Renaulta in vlade, da na tej lokaciji skupaj razvijemo proizvodno linijo za nov električni avtomobil," je poudaril Golob.

"Električni avtomobili so prihodnost," je dejal gospodarski minister Matjaž Han ter dodal, da podpis memoranduma ne zagotavlja le tehnološkega napredka, pač pa tudi našo zavezanost trajnostnemu razvoju. Z novo linijo električnih avtomobilov ne krepimo le svoje gospodarske moči, pač pa tudi vlogo na evropskem in svetovnem trgu, je dejal.

V Revozu bodo izdelovali električnega twinga

V Renaultu so koncept novega modela električnega twinga predstavili konec lanskega leta. Gre za model twingo e-tech electric, ki je po besedah Herberta Steinerja iz Renaulta odziv na razogljičenje, vprašanje kakovosti zraka, cenovno dostopno električno mobilnost in ne nazadnje ponovno industrializacijo Evrope.

Novi model električnega twinga po Beletovih besedah neposredno odgovarja na potrebe evropskega avtomobilskega trga. Mali urbani mestni avtomobil naj bi bil kupcem na voljo za 20.000 evrov.

V memorandumu tudi zaveza o številu zaposlenih in transportni infrastrukturi

Sestavni del memoranduma so tudi infrastrukturni projekti, ki so pomembni z vidika transporta. Med njimi je tretja razvojna os z navezavo na avtocesto. "Ta cesta ni pomembna le za Revoz, pomembna je tudi za Krko, za Dolenjsko, Belo krajino," je dejal Han.

Glede slovenskega prispevka k naložbi, ki naj bi bila po poročanju nekaterih medijev vredna pol milijarde evrov, Han ni želel govoriti. "Država je v skladu z zakonom o naložbah pripravljena dati sredstva, lahko 20 milijonov evrov, lahko 30 milijonov evrov," je dejal in ponovil, da na drugi strani niso imeli enostavnih pogajalcev.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

V memorandumu je prav tako zapisana zaveza o ohranjanju števila zaposlenih. Bele je povedal, da bodo v prihodnjem letu nekoliko zmanjšali proizvodne količine, vendar ne bodo zmanjševali števila zaposlenih. Bele je dodal, da se clio, ki ga bodo proizvajali do zagona proizvodnje novega električnega twinga, trenutno zelo dobro prodaja.

Renaultova naložba sicer obsega vlaganja v opremo, v razvoj proizvodnega procesa, v razogljičenje tovarne ter pripravo tovarne na trajnostno mobilnost. Zelo veliko bodo vložili tudi v izobraževanje zaposlenih, je še povedal Bele.

V letu 2009 so sicer tu izdelali največ vozil, več kot 200 tisoč, takrat so delali v 3 izmenah, a kot kaže se zaposlitveni valj v proizvodnji tokrat ne bo ponovil.

Sorodna novica Premier Golob potrdil, da bodo novega električnega twinga izdelovali v Revozu

Nova priložnost za slovenske dobavitelje

Matjaž Čemažar, direktor družbe Domel, ki izdeluje električne motorje, je za Radio Slovenija dejal, da se je Renault pravilno odločil, ko je izbral Revoz, saj Slovenija po njegovih ocenah v zadnjem času veliko vlaga v nove tehnologije in razvoj. "Slovenski proizvajalci v avtomobilski industriji smo močni, razvojno naravnani in povezani v "Misiji Gremo", ki smo jo usmerili prav na prehod na nove tehnologije elektromobilnosti," poudarja Čemažar.

Misija Gremo je strategija slovenske avtomobilske industrije v sodelovanju z znanostjo in državo, ki določa razvoj domače avtomobilske industrije in mobilnosti do leta 2030. Predvideva predvsem premik od proizvodnje delov in sistemov za motorje z notranjim zgorevanjem k proizvodnji delov in tehnologij za električna in elektrificirana vozila.

Čemažar je poudaril, da je za Misijo Gremo (Green mobility) proizvodnja električnega twinga v Revozu zelo dober in velik potencial. Kot potencialni podizvajalec sicer Domel še ni podpisal nobene pogodbe, medtem ko se že potegujejo za proizvodnjo posameznih komponent.

Direktor in član upravnega odbora Hidrie Iztok Seljak pa dodaja, da se bodo z omenjeno investicijo ponudile priložnosti tudi za slovenske dobavitelje. "Tu je velika priložnosti v obeh smereh. Kakor je to pomembno za slovensko dobaviteljsko bazo, je za Revoz brez dvoma pomemben tudi lokalni sourcing."