Zveza potrošnikov Slovenije je v leta 2017 vloženi tožbi zahtevala, naj se ugotovi, da banka z uporabo evribora v vrednosti nič odstotkov namesto dejanske negativne vrednosti krši obligacijski zakonik in zakon o varstvu potrošnikov. Okrožno sodišče v Ljubljani je lani tem zahtevam pritrdilo, a se je banka pritožila, zdaj pa je višje sodišče njeno pritožbo zavrnilo in potrdilo sodbo prvostopenjskega sodišča, so sporočili iz ZPS-ja.
Banka je dolžna sodbo izvršiti, ZPS pa jo je še pozval, naj pravilno obračuna pogodbeno obrestno mero tudi za nazaj. "Pričakujemo, da bo banka Sparkasse izpolnila sodbo in nemudoma prenehala sporno prakso," je v sporočilu za javnost zapisala predsednica ZPS-ja Breda Kutin.
V ZPS-ju pričakujejo, da bodo v banki Sparkasse spoštovali ugotovitev sodišča, da je takšno obračunavanje evribora nezakonito, ter da bodo vsem svojim posojilojemalcem pravilno obračunali pogodbeno obrestno mero za celotno obdobje, torej tudi za obdobje pred pravnomočnostjo sodbe. Posojilojemalcem, ki so posojilo že odplačali, naj vrnejo preplačilo.
Banka je to nezakonito prakso izvajala od leta 2015, ko je vrednost evribora postala negativna. V skladu z odločitvijo višjega sodišča tega ne sme več početi v primeru tistih pogodb, ki ne vsebujejo pogodbenega določila, po katerem se negativna vrednost evribora obračuna v višini nič odstotkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje