Vsi zadovoljni? Foto: EPA
Vsi zadovoljni? Foto: EPA
Tovornjak
Prevozniki so morali nekoliko popustiti. Foto: MMC RTV SLO
Črpalka
Avtoprevozniki so se uspeli dogovoriti tudi za znižanje trošarin za dizelsko gorivo. Foto: MMC RTV SLO
Tovornjak
Konec samoizločanja iz prometa? Foto: MMC RTV SLO
Avtoprevozniki in vlada so se le dogovorili

Avtoprevozniki so tako nekoliko omilili svoje zahteve, saj so sprva terjali 15-odstotna znižanja, dobili pa 12,5-odstotna oziroma 20-odstotna za nočni čas. Sporazum prav tako določa odpravo izločanja tovornega prometa na avtocestah, ureditev izrednih prevozov, popuste pri poplačilu cestnine in nižje cene elektronskih tablic ABC ter znižanje trošarin na dizelsko gorivo. Predvidena je tudi možnost preučitve ukinitve samoizločanja na glavnih in regionalnih cestah.

Predvidena je tudi preučitev možnosti nadaljnje finančne podpore za nakup ekoloških tovornih vozil razreda EURO 5 ali več ter preučitev francoskega modela zagotavljanja 30-dnevnega plačilnega roka za storitve komercialnih cestnih prevozov.

Pogajanja so trajala 2 meseca. Avtoprevozniki so imeli več zahtev. Poleg znižanja cestnin so najglasneje zahtevali še znižanje trošarin na dizelsko gorivo. Trošarine so s 463,33 evra na 302 evra na 1.000 litrov znižali že konec julija. Precej napornejša so bila pogajanja o znižanju cestnin za tovornjake, ki so se 1. julija skladno s spremenjenim vinjetnim sistemom za osebna vozila podražile za 40 odstotkov.

Vlačič: Nekatere zahteve v pristojnosti drugih resorjev
"Menimo, da sporazum vsebuje ukrepe, s katerimi bomo olajšali poslovanje avtoprevozniške dejavnosti v prihodnje, čaka pa nas še nekaj aktivnosti," je ob podpisu dejal minister Patrick Vlačič.
Kot je poudaril Vlačič, vseh zahtev avtoprevoznikov niso vključili v sporazum, med njimi zahteve po vožnji po državnih cestah, zahteve po organizacijski urejenosti ministrstva za promet in zahtev, ki so v pristojnosti drugih resorjev in jih ni bilo mogoče vključiti v ta sporazum. So pa v njem nastavki za reševanje drugih resorjev.

Prevozniki skeptični
Avtoprevozniška zbornica s sporazumom ni zadovoljna. Kot je pojasnil predsednik zbornice Lojze Rehar, ta namreč ne vsebuje nekaterih rešitev, ki bi lahko pripomogle k izboljšanju konkurenčnega stanja slovenskih avtoprevoznikov, ki so se znašli v nezavidljivem položaju. Motilo ga je tudi, da vlada pri pogajanjih ni oblikovala enega pogajalca, zaradi česar so se morali pogajati tako s prometnim kot finančnim ministrstvom.

Minister za promet Patrick Vlačič se je odzval tudi na nedavni razpis za generalnega direktorja Slovenskih železnic. Dejal je, da si na tem mestu želi človeka z vizijo, pogumom in idejami, saj gre za družbo, ki velja za enega od menedžersko najzahtevnejših projektov v Sloveniji. Do zdaj namreč ni bilo veliko menedžerjev, ki bi uspešno vodili sistem, saj so železnice tudi v času gospodarske rasti poslovale slabo. "Zato je zahteve, naj v času recesije poslujejo dobro, težko izpolniti," je dejal Vlačič. Minister je še napovedal nova vlaganja v železniško infrastrukturo, ki je bila, po njegovih besedah, do zdaj na račun cestne infrastrukture zapostavljena.

Direktor združenja za promet pri GZS-ju Robert Sever pa je sporazum v danih razmerah označil kot najboljšo kompromisno rešitev. Zato pa je nezadovoljstvo izrazil tudi Andrej Klobasa, predsednik secije za promet pri OZS-ju, ki meni, da ne gre za bistven napredek, če pa minister ne bo držal besede, so po njegovih napovedih še zmeraj mogoče zapore cest.

Avtoprevozniki in vlada so se le dogovorili