Če bo vlada v to privolila, bo Vlačič do 17. avgusta pripravil boljšo ponudbo, vezano na znižanje cestnin za avtoprevoznike. Foto: RTV SLO
Če bo vlada v to privolila, bo Vlačič do 17. avgusta pripravil boljšo ponudbo, vezano na znižanje cestnin za avtoprevoznike. Foto: RTV SLO
Emil Milan Pintar
Emil Milan Pintar: Mi ne napovedujemo stavke. Foto: RTV SLO
Pogovori avtoprevoznikov in Vlačiča zašli v slepo ulico

Glavni sklep srečanja je, da Vlačič o dogajanju na sestanku v četrtek poroča vladi in ugotovi, ali je ta pripravljena na nadaljnja pogajanja.

Ministrstvo za zdaj ponuja 10-odstotno znižanje cestnin
Generalni tajnik avtoprevozniške zbornice Emil Milan Pintar pravi, da je sestanek na prometnem ministrstvu pokazal, da so si vse tri avtoprevozniške zbornice (njegova, združenje za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije in sekcija za promet pri Obrtni zbornici Slovenije) enotne v tem, da je ponudba Patricka Vlačiča prenizka. Ministrstvo za promet avtoprevoznikom ponuja 10-odstotno znižanje cestnin za tovorna vozila, ki so se s 1. julijem podražile za 40 odstotkov, in 20-odstotno znižanje cestnin v nočnem času.

Na potezi Vlačič in vlada
Pintar trdi, da je zbornica, ki jo vodi, sicer edina jasno povedala, da takšnega predloga ne bo podpisala. Poleg tega so imeli tudi okoli 15 drugih vsebinskih pripomb na besedilo Vlačičevega predloga sporazuma, ki je po njegovih besedah v nekaterih delih napisan nekorektno in pomanjkljivo.

Če se bo vlada potem, ko ji bo minister za promet v četrtek predstavil potek pogajanj, še naprej pripravljena pogovarjati o cestninah, bo moral Vlačič do 17. avgusta pripraviti nov predlog sporazuma z novo ponudbo znižanja cestnin.

V petek sestanek s Križaničem
Omeniti velja še en sklep sestanka - ta je, da se bodo avtoprevozniki v petek sestali še z ministrom za finance Francetom Križaničem, s katerim naj bi znova pregledali vprašanja trošarin, finančne discipline in nekaterih drugih finančih vidikov. Kot je znano, se je vlada v ponedeljek odločila znižati trošarine za dizelsko gorivo za poslovno uporabo na 302 evra na 1.000 litrov - toliko v skladu z evropskimi predpisi znaša najnižja dovoljena meja. Pintar navaja, da je vprašanje trošarin zdaj bolj ali manj urejeno, doreči naj bi bilo treba le še nekaj tehničnih vprašanj.

Najbolj boleča nelojalna konkurenca
Bolj boleča pa sta za avtoprevoznike po njegovih besedah slaba finančna disciplina in neustrezen nadzor policije nad tujimi prevozniki na slovenskih cestah, kar naj bi povzročalo nelojalno konkurenco domačim avtoprevoznikom. Če vlada pri tem ne bo pokazala pripravljenosti za izboljšanje razmer, Pintar napoveduje nove pritiske. Stališča zbornic si glede stavke sicer niso enotna, znano pa je, da je Pintarjeva organizacija ne napoveduje.

Pogovori avtoprevoznikov in Vlačiča zašli v slepo ulico