Emil Milan Pintar je za MMC zagotovil, da v avtoprevozniški zbornici niso napovedali nobenih stavk oz. barikad. Te grožnje se je poslužil le Andrej Klobasa iz sekcije avtoprevoznikov obrtno-podjetniške zbornice. Foto: RTV SLO
Emil Milan Pintar je za MMC zagotovil, da v avtoprevozniški zbornici niso napovedali nobenih stavk oz. barikad. Te grožnje se je poslužil le Andrej Klobasa iz sekcije avtoprevoznikov obrtno-podjetniške zbornice. Foto: RTV SLO
Emil Milan Pintar
Pintar meni, da se lahko sporazum z vlado podpiše do konca meseca. Če vlada za zahteve avtoprevoznikov ne bo imela posluha, pa Pintar napoveduje stopnjevanje pritiskov - a ne s stavko. Foto: RTV SLO
Tovornjak
Še ena zahteva avtoprevoznikov je sprostitev prometa po lokalnih cestah. Tukaj ne gre za to, da bi se potem avtoprevozniki vozili po vsaki cesti in jih obremenjevali ter vozili mimo naselij, temveč le olajšali vožnjo, pojasnjuje Pintar. Foto: MMC RTV SLO
Avtoprevozniki na pomoč k vladi

"Minister za promet Patrick Vlačič je v nasprotju s prejšnjima Darsovima ministroma pokazal voljo za reševanje težav," je po sestanku za MMC dejal Emil Milan Pintar.

Generalni tajnik avtoprevozniške zbornice je v pogovoru za našo spletno stran povedal, da se je več ur dolg pogovor z vladnimi predstavniki začel dobro, saj so sestavili program ukrepov. Razdelili so jih na tiste, ki so stvar prometne politike in tiste, ki so v pristojnosti ministrstva za finance. Ker se Vlačič ni mogel pogajati v imenu finančnega ministrstva, je na sestanek poklical tudi predstavnike tega resorja.

ZAHTEVE AVTOPREVOZNIKOV
Kot je znano, avtoprevozniki zahtevajo znižanje cestnine in olajšave pri njihovem plačevanju, zlasti za nočni čas, takojšnjo uveljavitev vračila trošarine, pa tudi učinkovitejše omejevanje nelojalne konkurence tujih voznikov ter sprostitev prometa za avtoprevoznike po lokalnih cestah.


Večina nesporazumov zaradi slabega dela nadzornih institucij

Pintar je pojasnil, da so v okviru razgovora o avtoprevoznikih in prometni politiki ugotovili, da večina nesporazumov izhaja iz slabega dela nadzornih institucij. Te naj bi namreč v 69 odstotkih pregledovale Slovence, kazni pa naj bi jim predpisovale v 90 odstokih. Na sestanku je bilo zato odločeno, da je treba nadzor izboljšati tudi nad tujci in tako preprečiti nelojalno konkurenco.

Ta naj bi prihajala z vzhoda. Gre za vozila z ogromnimi tanki goriva in brez dovolilnic, ki jih policija sploh ne pregleduje, pravi Pintar in dodaja, da si policija tujcem ne upa zaračunati. Prav zato avtoprevozniki zahtevajo regulacije, ki bi določale, koliko goriva ima lahko prevoznik ob prehodu iz ene države v drugo ali katere storitve lahko opravlja v določeni državi.

Cestnine so ponorele; Vlačič že pripravil rešitev
Po pričakovanjih je beseda tekla tudi o višini cestnin, ki so po Pintarjevih besedah v Sloveniji ponorele in se ponekod podražile tudi za sto odstotkov (povprečna podražitev znaša okoli 48 odstotkov). Pojasnil je, da so cestnine bistveno višje kot v tujini, kar za avtoprevoznike, ki se vozijo samo po Sloveniji, pomeni hud udarec. Minister Vlačič jim je že ponudil rešitev, ki pa bi bila po Pintarjevih besedah lahko boljša, saj naj bi bila tehnično nedorečena. Rešitev naj bi v pisni obliki prejeli v četrtek.

Prav tako naj bi v četrtek od ministrstva za promet prejeli tudi osnutek sporazuma, pogajanja pa naj bi se nato nadaljevala v torek. Pojasniti velja, da je bilo na mizi 15 točk, ki se tičejo prometne politike. Med drugim je Vlačič avtoprevoznikom obljubil, da bo ustanovil direktorat za cestni prevoz, in sicer do novega leta.

Ministrstvo za finance ni pokazalo zagretosti
Manj optimističen je bil sogovornik, ko nam je pojasnjeval potek pogajanj s predstavniki finančnega ministrstva, ki ima "čez" dve od bolečih točk avtoprevoznikov - visoke cene goriva in (ne)vračanje trošarin. Pintar jim je razložil, da ne morejo razumeti tako visokih cen pogonskih goriv, ki jih dejansko odvračajo od kupovanja goriva doma, saj je oskrba z njim v tujih državah precej cenejša. "Torej služijo sosednje države, namesto da bi Slovenija. Trošarine so le obliž za previsoke cene goriva," je zatrdil. Ponekod je, tako Pintar, gorivo toliko cenejše, da bi se manj plačalo tudi po vrnitvi trošarin v Sloveniji. In težava je v tem, da še ni znano, kdaj se bodo začele trošarine vračati in koliko jih bodo vrnili.

A na ministrstvu za finance po njegovih besedah niso pokazali nobene zagretosti za večjo finančno disciplino. Kot je opozoril, morajo avtoprevozniki dnevno plačevati zavarovanja, cestnine, gorivo, medtem ko so na vladni strani roki plačevanja prevoznin avtoprevoznikom dolgi 120 dni, prihaja pa tudi do zamujanja. Prav zato zahtevajo, da se skrajšajo na 30 dni, v nasprotnem primeru pa, da se roki plačevanja podaljšajo tudi zanje. Na ministrstvu so jim za zdaj obljubili le, da bodo o tem premislili.

Kriza prinesla upad naročil
Skleniti pa velja s pojasnilom, da tudi avtoprevoznike vse bolj stiska primež krize. Pri nas je z avtoprevozništvom povezanih okoli 130.000 ljudi, pri čemer so se številni znašli na robu preživetja, saj zaradi upada naročil, povezanega s krizo, ne morejo več poravnavati obveznosti za lizing tovornjakov.

Avtoprevozniki na pomoč k vladi