Volkswagen je moral zaradi prirejanja rezultatov emisijskih testov v ZDA plačati več milijard evrov kazni. Foto: Pixabay
Volkswagen je moral zaradi prirejanja rezultatov emisijskih testov v ZDA plačati več milijard evrov kazni. Foto: Pixabay



Po poročanju spletnega portala Politico je prevaro že pred dvema letoma sprožil Evropski protikorupcijski urad (OLAF). Začetki tako segajo v obdobje Dieselgate, ko je VW s posebnim računalniškim programom dosegel, da so njihovi motorji v laboratorijskih preizkusih dosegli veliko boljše emisijske rezultate, kot so jih nato v resničnih voznih razmerah.

Posojilo za razvoj teh motorjev je VW od Evropske investicijske banke (EIB) dobil že leta 2009, in sicer na podlagi naraščajočih zakonodajnih zahtev po omejitvi avtomobilskih izpustov, zdaj pa so evropski preiskovalci ugotovili, da je prišel do njega s prevaro in zavajanjem.

Avtomobilskemu proizvajalcu očitajo, da so EIB-jev denar preusmerili v razvoj motorja, za katerega so vedeli, da bo standarde dosegel le s pomočjo posebnega programa. VW tega ob najemu posojila ni razkril in EIB mu na podlagi tega posojila zagotovo ne bi odobril, so prepričani v OLAF-u. Ni jim pa uspelo dokazati, da je bil denar porabljen neposredno za naprave, ki so prirejale rezultate meritev.

Ker urad sam ne more ukrepati, so svoje ugotovitve in priporočila poslali tožilstvu v Braunschweig, ki vodi kazensko preiskavo VW-ja, EIB-ju pa so priporočili, naj naredijo dejavne korake pri uvajanju ukrepov proti prevaram.