Šempeter pri Gorici je največja od petih lokacij skupine Mahle v Sloveniji. Družba, ki je nastala s preimenovanjem nekdanje Letrike, potem ko je ta končala v nemških rokah, v Sloveniji trenutno skupaj zaposluje več kot 2000 ljudi. Foto: Radio Koper/Mahle
Šempeter pri Gorici je največja od petih lokacij skupine Mahle v Sloveniji. Družba, ki je nastala s preimenovanjem nekdanje Letrike, potem ko je ta končala v nemških rokah, v Sloveniji trenutno skupaj zaposluje več kot 2000 ljudi. Foto: Radio Koper/Mahle

"Zaznavamo upad na vseh trgih, na katerih delujemo – avtomobilskem trgu, na trgu električnih koles, necestne mobilne mehanizacije in v drugih segmentih," je v četrtkovem sporočilu za javnost položaj družbe Mahle Electric Drives Slovenija predstavil direktor Guntram Haas. V vodstvu so zato napovedali zaprtje več kot 600 delovnih mest.

Napoved o ukinitvi skoraj tretjine od skupno 1700 delovnih mest v Šempetru pri Gorici je delavce v podjetju Mahle presenetila. "Informacija je res huda. Pričakovanja zaposlenih so bila, da se bodo na podlagi slabih poslovnih rezultatov sprejeli neki ukrepi. Pričakovali smo 36-urni delavnik ali kaj podobnega, ne pa, da bodo šli ukrepi v tej smeri, da se bo odpuščalo. Šokantno je, vsi smo pretreseni," je za Radio Slovenija dejal predsednik sindikata v podjetju Dejan Sirk.

Sorodna novica Mahle iz Šempetra bo ukinil več kot 600 delovnih mest

Zaskrbljenost zaradi napovedi o ukinitvi delovnih mest v šempetrskem Mahleju, ki je po njegovih besedah izjemnega pomena za goriško regijo, je izrazil tudi premier Robert Golob. "Od ministra Hana je zahteval, da takoj naveže stik z vodstvom in lastniki podjetja ter mu poda poročilo o razlogih, zakaj se je to zgodilo. Premier pričakuje, da bo minister pripravil ukrepe, s katerimi bo gospodarsko ministrstvo preprečilo morebitno nadaljnje ukinjanje delovnih mest v podjetju, in razvojne ukrepe za ustvarjanje novih delovnih mest na Goriškem," so zapisali na vladnem profilu na družbenem omrežju X.

Han v ponedeljek na sestanek z upravo Mahleja in sindikati

Po premierjevem pozivu so z ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport sporočili, da se bo minister Matjaž Han v ponedeljek sešel z upravo podjetja Mahle. Kot so dodali, je minister zaradi dogajanja odpovedal dalj časa načrtovani delovni obisk slovenske zamejske gospodarske skupnosti v Italiji. Namesto tega se bo z ekipo v ponedeljek dopoldne v Šempetru pri Gorici sešel z upravo in sindikati podjetja Mahle, da se bo podrobneje seznanil s stanjem in morebitnimi ukrepi.

Zapisali so, da je Han predsednika vlade na stanje v podjetju Mahle opozoril že v četrtek. "Na ministrstvu napoved odpuščanj obžalujemo, saj se zavedamo pomena Mahleja za regijo in tudi Slovenijo. Kot smo bili obveščeni od podjetja, so razlog za odpuščanje neugodne okoliščine v mednarodnem okolju, vključujoč avtomobilsko industrijo. Slovenija ima ob tem tudi izrazito visoke cene energije, ki močno poslabšujejo konkurenčnost slovenske industrije," so zapisali.

Zaradi zaostrenih razmer v nemški avtomobilski industriji je Han že sklical delovni sestanek s predstavniki avtomobilske industrije, gospodarskih združenj in sindikatov, ki je potekal v sredo. Na sestanku so največ pozornosti namenili analizi položaja, pri čemer so se strinjali, da je kriza strukturne narave in da bo potrebna kombinacija kratkoročnih in dolgoročnih ukrepov.

Selitev proizvodnje in optimizacija organizacijske strukture

V družbi so sicer napovedali, da si bodo prizadevali poiskati socialno sprejemljive rešitve za odpuščene delavce, je za Radio Slovenija poročala novinarka Nataša Uršič. Predsednik sindikata Sirk ob tem upa, da bodo z upravo v prihodnjih dneh našli druge načine za rešitev težav, v katerih se je znašlo podjetje.

Vodstvo je sicer predvidelo selitev sektorja proizvodnje alternatorjev v obrat v Bosno in Hercegovino in selitev proizvodnje e-kompresorjev na Madžarsko. Skupno gre za približno 270 mest delovnih mest.

"Drugi ukrep, ki se tiče reorganizacije podjetja s ciljem optimizacije, pa je – tak je bil predlog poslovodstva –, da se število delovnih mest zmanjša za 360. Kje in kako se bo to zmanjševalo, pa bo znano v prihodnjih dneh," je pojasnil predsednik Sindikata Skei Mahle Electric Drives Slovenija.

Iz družbe so še sporočili, da z elektrifikacijo kot ključnim strateškim stebrom nemške skupine Mahle ohranjajo poln zagon pri razvoju visoko zmogljivih in inovativnih izdelkov. Prav zato v Šempetru načrtujejo naložbe za novo proizvodnjo sistemov za električna vozila.