Poslovni načrt za letos predvideva le 4,9 milijona evrov izgube iz poslovanja. Vodstvo družbe si želi doseči pozitivno ničlo.
V tovornem prometu je bilo od januarja do konca novembra prepeljanega 15,8 milijona ton blaga, kar je 11,6 odstotka več od načrtov in 17,2 odstotka več kot lani. V potniškem prometu je bilo prepeljanih 14,8 milijona potnikov, kar je 4,8 odstotka manj od načrtov in za dober odstotek manj kot v enakem obdobju lani.
Generalni direktor železnic Goran Brankovič je po seji nadzornega sveta povedal, da so na lansko izgubo bistveno vplivale tečajne razlike med evrom in švicarskim frankom v višini 8,5 milijona evrov, odpis izgube v naložbo AKS 2,5 milijona evrov in devet milijonov evrov obresti.
Družba je, tako Brankovič, občutno izboljšala denarni tok, in sicer za 30 milijonov evrov, poleg tega se je namesto za 57 milijonov evrov zadolžila le za 22 milijonov evrov in že odplačala 12 milijonov glavnic. Letos bodo morali odplačati 25 milijonov evrov glavnic in 11 milijonov obresti.
Letos bodo odpustili še 200 ljudi
Lani jim je uspelo za odstotek znižati stroške dela, ki so bili prvič po osamosvojitvi nižji od 50 odstotkov. Železnice so lani število zaposlenih znižale za 830 oziroma za približno 12 odstotkov. Zmanjšanje števila zaposlenih je, tako Brankovič, potekalo brez večjih socialnih pretresov. Cilj za letos je število zaposlenih zmanjšati še za 200.
Po Brankovičevih pojasnilih je prejšnji teden že potekal prvi sestanek s svetovalno družbo A. T. Kearney, ki bo pomagala pri sanaciji. Na njem so določili štiri področja delovanja svetovalne družbe: reorganizacijo, strategijo, hitri obrast in optimizacijo poslovnih procesov.
Pri finančni sanaciji je Brankovič izpostavil terjatev do države 134,4 milijona evrov zaradi prelivanja sredstev iz tovornega prometa v infrastrukturo, ki ga je ugotovila posebna revizija.
Zajec: Modernizacija nujna
Izboljšanje poslovanja Slovenskih železnic pozdravlja tudi predsednik nadzornega sveta Igor Zajec, ki se strinja z mnenjem države, lastnika železnic, da je modernizacija železniške infrastrukture nujna. Prvi korak je skorajšnji začetek gradnje drugega tira na progi Koper-Divača, a Zajec ob tem opozarja, da samo drugi tir ni dovolj. "Potrebujemo celotno infrastrukturo, tako na 5. kot na 10. prometnem koridorju. Slednji je za nas ekonomsko pomembnejši," poudarja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje